ضریب نفوذ اینترنت در بیرجند ۷۵ درصد است

شهرام بازیار مدیر سازمان فضای مجازی سراج خراسان‌جنوبی در پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بیرجند:

  • ضریب نفوذ اینترنت در بیرجند ۷۵ درصدی است و میزان استفاده جوانان از اینترنت نیز ۹۰ درصد است. استفاده هفت ساعت از تلفن همراه در شبانه‌روز تمام شئون اسلامی و ارتباطات اجتماعی ما را تحت تاثیر قرار داده است و رشد ۱۴۶ درصد جرائم را در سطح استان نشان می‌دهد.
  • استفاده هفت ساعت از تلفن همراه در شبانه‌روز تمام شئون زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است و رشد ۱۴۶ درصد جرائم را در سطح استان نشان می‌دهد.

سعید کسرایی‌نیا رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی:

  • مسئله‌شناسی، اتفاقات و پیشنهادهایی باید در حوزه فضای مجازی مدنظر قرار گیرد،  آموزش‌های هدفمند و مستمر جامعه‌های هدف، تاسیس مرکز مشاوره تخصصی فضای مجازی، ایجاد پهنه‌های مرجع و الگوسازی مناسب، تبلیغات میدانی، تولید محتوا مطابق با نیاز خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند در کنترل آسیب‌های اجتماعی و ترک اعتیاد به فضای مجازی تاثیرگذار باشد.
  • ساکنان ۷۵۰ روستای خراسان‌جنوبی از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند و برنامه‌ریزی هدفمندی نیز به منظور کنترل آسیب‌های احتمالی این قشر عظیم نشده است، باید نهضت آموزش سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در ستاد ساماندهی امور جوانان مصوب و برای اجرا به سازمان‌ها ابلاغ شود.
  • با احصاء و تقویت فرصت‌ها، آشنایی و تبین آسیب‌های اجتماعی، همسونگری و برنامه‌های راهبردی می‌توان از هم‌گسیختگی، موازی‌کاری و تداخل‌های موجود در فضای مجازی جلوگیری کرد.

/خبرگزاری فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول