جرائم سایبری با ارتقاء سواد رسانه‌ای جامعه کاهش می‌یابد

سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان: جرائم سایبری با ارتقاء سواد رسانه‌ای جامعه کاهش می‌یابد.

  •  امروز فضای مجازی همانند فضای واقعی شده است به نحوی که اکثر جرائمی که ما در فضای واقعی جامعه داریم در فضای مجازی نیز شاهد آن هستیم و یا سر منشا جرائم در این فضا است.
  • جرائمی که در فضای مجازی رخ می‌دهد بخشی در مسائل مالی و اقتصادی و بخشی ار آن هم در حوزه مسائل اخلاقی و معیشتی مردم است و متاسفانه قشر آسیب‌پذیر و قربانیان جرم هم معمولا از جوانان ما هستند که به دلیل عدم آگاهی کامل در این فضا متاسفانه مرتکب جرم یا آسیب می‌شوند.
  • در دنیای کنونی، فضای مجازی پناهگاهی پردردسر برای نوجوان و جوانان است و این در حالیست که با ورود به آن و نشان دادن روی خوش به آنان هزاران تهدید را در بر دارد.
  • خدمات پلیس فتا به مردم از فرامین مقام معظم رهبری و با تدبیر فرمانده ناجا برگرفته است و امیدواریم با همراهی مردم دراین حوزه گام‌های موثری در حوزه امنیت در فضای مجازی برداشته شود.
  • فضای مجازی که می‌تواند با برنامه‌ریزی به بستری آموزشی و مفید تبدیل شود، با توجه به ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند زمینه‌ساز خطراتی در تمامی سطوح و ابعاد زندگی باشد.
  • فضای مجازی و اینترنت به رغم تمام کاربرد‌ها و کارکرد‌های مفید خود، آسیب‌های اجتماعی خاصی نیز دارد که نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود، زیرا تاثیر این آسیب‌ها به ویژه در نسل در حال رشد کشور حساس‌تر بوده و دقت بیشتری را می‌طلبد.

/اشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول