شیادان سایبری در کمین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

 ستوان یونس عیسی‌پره کارشناس جرائم سایبری پلیس فتا خوزستان:

  • اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده شیادان سایبری از اعتماد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به دست کارشناسان این پلیس رسیده که در آنها از شیوه جدیدی از کلاهبرداری‌ها استفاده شده است.
  • در این روش فرد کلاهبردار تاکسی اینترنتی درخواست داده و مسیرهای دور و با نرخ کرایه بالا را انتخاب می‌کند. سپس با درخواست شماره کارت از راننده برای پرداخت کرایه، به وی پیشنهاد می‌دهد که بدون اینکه به سمت مقصد حرکت کند، درصدی از مبلغ کرایه را برداشته و مابقی را به فرد کلاهبردار برگرداند.
  • در صورت موافقت راننده، کلاهبردار پول‌های سرقت شده از حساب قربانیان دیگر را به حساب وی واریز کرده و سپس سهم خود را دریافت کرده و به سراغ قربانی بعدی می‌رود.
  • در این شیوه رانندگانی که به شیادان اعتماد کرده و با آنها همکاری می‌کنند قربانیان اصلی هستند زیرا مبالغ سرقتی به حساب آنها واریز شده و دیر یا زود به پلیس و مراجع قضایی احضار می‌شوند.
  • رانندگان تاکسی‌ها، چه اینترنتی و چه تاکسی‌های تلفنی دقت کنند که تا حد امکان از مسافران کرایه نقدی دریافت کنند و در صورت درخواست مسافر برای پرداخت غیر نقدی، حتماً از حساب کاربری خود مبلغ کرایه را پرداخت کنند. همچنین به هیچ وجه به اشخاص ناشناس اعتماد نکرده و درخواست‌های غیرموجه را قبول نکنند.

/پایگاه پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول