“کمک‌های مالی به سیل‌زدگان ” ترفند سودجویان سایبری

 سرهنگ اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز :با توجه به جاری شدن سیل دراستان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و نیاز مردم این استان ها به کمک های مردمی، افرادی سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به موسسه های خیریه و قراردادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

  • هموطنان برای هرگونه واریز کمک های مالی خود به سیل زدگان استان های سیستان وبلوچستان و هرمزگان، فقط از طریق ارگان های ذی صلاح اقدام کرده و از پرداخت های اینترنتی در این گونه صفحه ها خودداری کنند.
  • کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.
  • متاسفانه این افراد با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به سیل زدگان حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می کنند.
  • کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین کمک به سیل زدگان را به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع داده و از آنان خواست در صورات مواجهه با هر گونه موارد مشکوک و غیر قانونی در فضای مجازی موضوع را از این طریق با پلیس در میان بگذارند.
/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول