شناسایی و دستگیری گردانندگان یک صفحه اینستاگرام

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری گردانندگان یک صفحه اینستاگرام خبر داد که اقدام به تخریب و ایجاد جو بدبینی نسبت به تعدادی از مسئولان شهرستان می‌کردند.

  • از اواخر سال ۹۶ صفحه‌ای تحت عنوان مرودشت برتر (marvdashtbartar) در شبکه اجتماعی اینستاگرام شروع به فعالیت کرد و از همان روز‌های اول فعالیت خود اقدام به انتقاد و تخریب تعدادی از مسئولان شهرستان کرد.
  • گردانندگان این صفحه مطالبی را علیه برخی ادارات و نهاد‌ها منتشر و اتهاماتی را به آن‌ها وارد نمودند و جو بدبینی و بی اعتمادی نسبت به مسئولین و نهاد‌ها را به مخاطبان خود القاء و فضای سیاسی و امنیتی شهرستان را متشنج می‌کردند.
  • انتشار مطالب کذب و غیرواقعی و تشویش اذهان عمومی باعث شد تا برخی ادارات شهرستان علیه گردانندگان این صفحه شکایت کنند که پرونده‌های متشکله جهت پیگیری به پلیس فتا ارجاع شد.
  • حساسیت موضوع موجب شد این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گیرد که تلاش‌های گسترده‌ای جهت شناسایی کاربر ایجاد کننده و گردانندگان صفحه انجام ولی به دلیل شرایط خاص شبکه‌های اجتماعی خارجی شناسایی متهمان به طول انجامید.
  • سرانجام کارشناسان پلیس فتا با همکاری پلیس فتا استان ۳ نفر از گردانندگان اصلی صفحه مرودشت برتر را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی آنان را دستگیر، تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی آن‌ها جمع آوری و متهمان را به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
  • پس از استخراج اطلاعات و بررسی مستندات و مشخص شدن ادمین صفحه، ۸ نفر دیگر از رابطان این صفحه هم شناسایی و دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
  • تاکنون تعداد ۷ فقره پرونده علیه متهمان اصلی با موضوعات تشویش اذهان عمومی، انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی و تهدید و ارعاب توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در پلیس فتا تشکیل و پرونده همچنان در حال رسیدگی است.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول