11 روستا استان البرز فاقد اینترنت هستند

فروغ شفیقی، رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و مدیر پروژه پایش روستایی البرز:

  • طرح پایش ارتباطات روستایی بصورت کشوری و با دستور وزیر ارتباطات، با رویکرد تجربه مشتری، از تاریخ ۱۵ تیرماه در استان البرز به منظور سنجش وضعیت ارتباطی ۲۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار، با راهبری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و تیم‌های کارشناسی شرکت‌های تابعه استان در ۵ شهرستان استان آغاز شد.
  • در این طرح، کارشناسان با استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، وضعیت ارتباطات تلفن ثابت، سیار، اینترنت پرسرعت را در روستا‌ها پایش و ضمن اندازه گیری کیفیت و کمیت وضعیت ارتباطی، نتایج را برای تحلیل و برنامه ریزی آتی پس از تائید اداره کل در اختیار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار و سامانه دیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت شد.
  • با بهره مندی از نتایج این طرح در برنامه‌ریزی‌های توسعه ارتباطات روستایی، کیفیت زندگی مردم در روستا‌ها بهبود یافته و ضمن کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری، دراشتغال و توسعه پایدار تاثیرگذار خواهد بود.
  • بر اساس این پایش، در استان البرز از مجموع ۲۶۳ روستای مشمول طرح، ۱۹۳ روستا دارای پوشش پرسرعت ۳G و ۴G، ۵۹ و فقط ۱۱ روستا فاقد پوشش هستند که برنامه ریزی لازم برای توسعه ارتباطی این روستا‌ها تا پایان سال انجام شده است.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول