تیک تاک از فیسبوک پیشی گرفت

تحقیقات Sensor Tower نشان می دهد اپلیکیشن تیک تاک و معادل چینی آن(Douyin) با کنار زدن فیس بوک و مسنجر ، در رده دوم پر دانلودترین اپلیکیشن های ۲۰۱۹ میلادی قرار گرفته اند.

Sensor Tower شرکتی است که در حوزه اپلیکیشن های موبایل اطلاعات و آمار ارائه می کند.

این آمار در حالی منتشر شده که ارتش و نیروی دریایی آمریکا  استفاده از این اپلیکیشن چینی را به دلیل خطر افشای اطلاعات برای نیروهای خود ممنوع کرده اند.

 تیک تاک و معادل چینی آن در حقیقت اپلیکیشن های اشتراک گذاری ویدئو هستند که در سال ۲۰۱۹ میلادی رویهم ۷۴۰ میلیون بار  در سراسر جهان دانلود شده اند.

طبق پژوهش این موسسه نخستین اپلیکیشن پر دانلود جهان در ۲۰۱۹ میلادی واتس اپ با  ۸۵۰ میلیون  بار دانلود است.

این آمار نشان می دهد تیک تاک در رده بندی پر دانلود ترین اپلیکیشن های جهان توانسته جایگاه فیس بوک و مسنجر را از آن خود کند.

در گزارش Sensor Tower اشاره شده واتس اپ و تیک تاک جایگاه خود را مرهون جمعیت جوان هند هستند. رشد دانلود واتس اپ در سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ میلادی ۳۹ درصد اعلام شده که دلیل اصلی آن کاربران هندی هستند.

از سوی دیگر  اپلیکیشن Likee که به شرکت سنگاپوریBigoتعلق دارد،در ۲۰۱۹ میلادی ۳۳۰ میلیون بار دانلود شده است. نیمی از کاربرانی که این اپلیکیشن را دانلود کرده اند، هندی هستند.

شرکت Sensor Tower  با بررسی اطلاعات گوگل پلی استور و اپ استور این آمار را اعلام کرده اند. البته باید در نظر داشت احتمالا ارقام دانلود اپلیکیشن ها بالاتر است زیرا گوگل پلی در چین مسدود شده است.

به نوشته نشریه Tech in Asia،  تیک تاک میان پلتفرم های اشتراک گذاری ویدئوی کوتاه سروصدای زیادی ایجاد کرد. برخی از شرکت های دیگر مانند فیس بوک و اینستاگرام سعی دارند با تیک تاک رقابت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول