آشنایی با جایگزین‌های ایرانی و خارجی اینستاگرام

برنامه‌های غیربومی:

  • اپلیکیشن Ello

Ello یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. این برنامه سرویسی کاملا مشابه با اینستاگرام را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هدف این برنامه هم اشتراک گذاری عکس و ویدئو است.

 

کاربران آن می‌توانند مانند اینستاگرام ویدئو ها و عکس های مورد نظرشان را با دیگر افراد اشتراک گذاری کنند.

  • اپلیکیشن VSCO

سرویس اصلی این برنامه هم مثل اینستاگرام مبتنی بر اشتراک گذاری تصاویر هنری، زیبا و خاطره‌انگیز است. این اپلیکیشن بیشتر توسط افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در عکسبرداری حرفه‌ای هستند اما به تدریج کاربران عادی هم می‌توانند برای استفاده از آن وارد صحنه شده و این برنامه را به جایگزینی برای اینستاگرام تبدیل کنند.

فیلترهای زیادی در برنامه برای زیباتر کردن عکس های کاربران ارائه شده و امکان ثبت کامنت و خیلی ویژگی های دیگر مشابه اینستاگرام هم در آن وجود دارد.

  • اپلیکیشن SnapChat

اپلیکیشن اسنپ چت از دیرباز رقیب جدی اینستاگرام بود. در این برنامه فیلترهای بسیار زیادی برای زیباسازی عکس ها و حتی اضافه کردن جلوه ها و انیمیشن های واقعیت افزوده ارائه شده که بسیار جالب و سرگرم کننده هستند.

این برنامه تقریبا اولین اپلیکیشنی بود که قابلیت اشتراک گذاری استوری را معرفی کرد و پس از آن اینستاگرام هم از این قابلیت کپی برداری کرده و توانست بسیار موفق شود.

برنامه‌های بومی :

  • روبینو پلاس:

«روبینو پلاس» به عنوان جایگزین مناسبی برای اینستاگرام مطرح شد؛ بخش جدیدی که به اپلیکیشن جامع (یا به اصطلاح هاب اجتماعی) روبیکا اضافه شده و تلاش کرده که نیازهای کاربران ایرانی از یک شبکه اجتماعی را برآورده کند.

 

 

روبینو پلاس یک اپ مستقل نیست و صرفا «بخش کوچکی» از امکانات روبیکا به شمار می‌آید و این یعنی در صورت تمایل برای فعالیت در این اینستاگرام وطنی، باید نصب اپلیکیشن روبیکا را هم پذیرفته باشید. روبیکا در تعاریف توسعه‌دهندگان داخلی یک سوپراپلیکیشن است، یعنی خدمات مختلفی به مخاطبانش ارائه می‌دهد که ویژگی‌های یک شبکه اجتماعی (در قالب روبینو پلاس) صرفا یک مورد از آن‌هاست.

این دقیقا بر خلاف رویه‌ی اینستاگرام است که از اول با هدف خدمت‌رسانی به عنوان یک شبکه اجتماعی طراحی شده و تا امروز با هویتی مستقل به کار خود ادامه می‌دهد. این مهم‌ترین و بزرگترین تفاوت ساختاری است که بین روبینو پلاس و اینستاگرام وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

تیم روبیکا برای معرفی جایگزین بومی اینستاگرام ساده‌ترین و دم‌دستی‌ترین رویکرد ممکن را در پیش گرفته‌ است. این که نباید در فرمول امتحان پس‌داده و درست اپلیکیشن خارجی تغییری ایجاد کرد و باید همان فرمول را به شکل ایرانیزه شده ادامه داد. نتیجه کار ایجاد محیطی بوده که آنقدر شبیه اینستاگرام هست تا از حضور در آن احساس غریبی نکنید.

ارسال پست، لایک و کامنت، بخش اکسپلور، پیام دایرکت و حتی خرید از فروشگاه قابلیت‌هایی هستند که روبینو پلاس به شما ارائه می‌دهد. فقط قابلیت استوری باقی مانده که آن هم بعید نیست طی آپدیت‌های بعدی به اپلیکیشن اضافه شود تا از نظر «ظاهری» با یک اینستاگرام کامل و مینیاتوری مواجه باشیم. ایده پردازان روبینو پلاس حتی پا را فراتر از اینستاگرام گذاشته‌ و بعضی امکانات پیام‌رسانی تلگرام را هم در آن قرار داده‌اند.

  •  جیک و پیک:

اپلیکیشن جیک و پیک یکی دیگر از شبکه های اجتماعی ایرانی جایگزین اینستاگرام است. این اپلیکیشن رابط کاربری خوبی دارد و دارای سرعت بالایی است.

 

در این اپلیکیشن از افکت ها، رنگ بندی های هماهنگ و انیمیشن های مختلفی استفاده شده است تا ظاهری جذاب را به کاربرانش هدیه دهد. به نظر می رسد که به این نرم افزار به یکی از جایگزین های اینستاگرام توجه ویژه ای شده است.

  •  لنزور

 یکی از شبکه های اجتماعی داخلی است که پتانسیل خوبی برای جایگزین اینستاگرام شدن دارد. با اینکه این شبکه اجتماعی هنوز راه زیادی در پیش دارد تا بتواند محبوبیت اینستاگرام را در ایران کسب کند، اما اگر طراحان آن بیشتر تلاش کرده و امکانات دیگری را به آن بیافزایند، می توان به عنوان یک گزینه به آن نگاه کرد.

 

با این که از این شبکه اجتماعی به عنوان جایگزین ایرانی اینستاگرام یاد می شود، اما در حال حاضر به هیچ وجه نمی تواند خواسته های بسیار زیاد کاربران اینستاگرام را مرتفع سازد. عدم امکان دانلود نسخه اندروید و امتیاز بسیار پایین نسخه آی او اس آن، یکی از بزرگترین مشکلاتی است که این شبکه اجتماعی باید هر چه سریع تر آن را رفع سازد.

  •  هورسا:

این اپلیکیشن نیز یک شبکه اجتماعی ایرانی است و می توان آن را در لیست معرفی جایگزین اینستاگرام قرار داد.
در این نرم افزار شما می توانید به راحتی با وارد کردن شماره تلفن همراه و یا ایمیل و پر کردن اطلاعات مربوطه درست مانند سایر شبکه های اجتماعی، یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.
بعد از گذراندن مراحل و ایجاد حساب کاربری، شما یک هورسایی می شوید که می توانید به راحتی تصاویر خود و تصاویر مورد علاقه تان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری عکس و فیلم، نوشتن توضیحات عکس و فیلم، درج موقعیت مکانی تصویر، ادیت تصویر، استفاده از هشتگ و بسیاری از قابلیت های اینستاگرام در این شبکه اجتماعی ایرانی وجود دارد و شما به راحتی می توانید تمام فعالیت های اینستاگرامی خود را در این اپلیکیشن ادامه دهید.

  •  نزدیکا:

سرویسی که این اپلیکیشن ارائه می‌کند کاملا شبیه به سرویس اینستاگرام است و کاربران در آن می‌توانند عکس و ویدئوهای خود را با دیگران اشتراک گذاری کنند. یکی از ویژگی های خاص این برنامه مربوط به برگزاری مسابقات عکاسی در دوره های زمانی مختلف می‌شود که با جوایز ارزنده‌ای هم همراه خواهد بود.

قابلیت های دیگری مثل ثبت کامنت، اضافه کردن هشتگ، لایک کردن، منشن کردن، ارسال پیام خصوصی، پیدا کردن کاربران نزدیک شما و غیره هم همگی در اپلیکیشن خوب نزدیکا ارائه می‌شوند. به نظر ما اگر به دنبال بهترین برنامه جایگزین اینستاگرام هستید و مشکلی هم با اپلیکیشن های داخلی ندارید، بدون تردید برنامه نزدیکا می‌تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان باشد.

  • فیس نما

شبکه اجتماعی فیس نما از دیرباز یکی از بهترین شبکه های اجتماعی داخلی بوده که حتی در زمان محبوبیت فیسبوک هم مورد استفاده کاربران ایرانی قرار می‌گرفت. اپلیکیشن اختصاصی این شبکه اجتماعی که با نام فیس نما منتشر شده بدون تردید می‌تواند جایگزین خیلی خوبی برای اینستاگرام باشد. در فیس نما فقط امکان اشتراک گذاری فیلم و عکس را نخواهید داشت و تقریبا تمام ویژگی هایی که در فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی ارائه می‌شوند را هم در اختیار خواهید داشت.

 

بنابراین می‌توانید به چت با دیگران بپردازید، نوشته های مختلف و متن ها را با دیگران اشتراک گذاری کنید، زیر پست سایر کاربران نظر ثبت نمایید و بسیاری از کارهای دیگر را هم انجام دهید. اگر به دنبال یک شبکه اجتماعی داخلی کامل و خوب هستید، شک نداشته باشید فیس نما بهترین گزینه پیش رویتان خواهد بود. اپلیکیشن فیس نما بدون تردید می‌تواند کاندید قدرتمندی برای کسب عنوان بهترین برنامه جایگزین اینستاگرام هم باشد.

۲ comments

  • حسن

    نزدیکا اصلا خوب نیست فقط برای این ساخته شده که جیب کاربرا رو خالی کنه

  • سلام و تشکر از مطلب مفیدتون
    لطفا شبکه اجتماعی شماتیک را هم معرفی نمایید – جایگزین عالی ای برای انستاگرام با امکانات تجاری عالی است و عضویتش هم رایگانه. با معفی شبکه های اجتماعی ایرانی از استارت آپ های ایرانی حمایت کنید. سپاس:
    https://shema.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول