واتس‌اپ محبوب‌‎ترین اپلیکیشن در سال ۲۰۱۹ شد

نزدیک به ۱۱۵ میلیارد دانلود اپلیکیشن در سال گذشته انجام گرفته که حاکی از رشد سالانه ۱ /۹ درصدی آن نسبت به سال ۲۰۱۸ است. در این میان، سهم اپ‎استور(فروشگاه برنامه موبایلی اپل) ۶/ ۳۰ میلیارد دانلود و سهم گوگل پلی ۳/ ۸۴ میلیارد دانلود بوده است. البته این رشد در فصل پایانی سال ۲۰۱۹ نیز قابل توجه بوده به‌طوری که در این مدت تعداد دانلودها با رشد ۷/ ۴درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از مرز ۵/ ۲۸ میلیارد دانلود فراتر رفت.

گزارش اخیر مرکز Sensor Tower حاکی از آن است که تعداد دانلود برنامه‎های موبایلی از گوگل‌پلی طی سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ حدود ۵/ ۳ درصد رشد کرده و به ۹/ ۲۰ میلیارد دانلود رسیده و این رقم برای فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل بالغ‌بر رشد ۹/ ۷ درصد بوده که ۸/ ۷ میلیارد دانلود را نشان می‎دهد.

همان‌طور که در این گزارش آمده محبوب‌ترین اپلیکیشن در بین کاربران واتس‌اپ است؛ چراکه این پیام‌رسان توانسته در صدر پردانلودترین برنامه‎های موبایلی جهان جا خوش کند. اگرچه آمارهای این گزارش نشان می‌دهد اکثر طرفداران واتس‌اپ در بین کاربران گوگل‎پلی هستند، اما این پیام‎رسان خوشنام فیس‌بوک در میدان رقابت برنامه‎های موبایلی اپل، بازی را به تیک‎تاک، اپلیکیشن تازه‌وارد چینی باخته است. زیرا قابلیت این اپلیکیشن برای ساخت ویدئوهای کوتاه ۱۵ثانیه‌ای به همراه موزیک که اغلب آنها به‌صورت لب‌خوانی ضبط می‌شود به حدی برای کاربران جذاب بوده که این برنامه موبایلی توانست مقام محبوب‎ترین اپلیکیشن‎ اپ‎استور را کسب کند. البته اگر گوگل پلی در چین فیلتر نبود، شاید تیک‌تاک می‌توانست به آمار بهتری در این فروشگاه موبایلی دست پیدا کند. Sensor Tower یک شرکت پژوهشی است که در حوزه اپلیکیشن‌های موبایل اطلاعات و آمار ارائه می‌کند و در گزارش اخیر خود اشاره کرده است که کاربران موبایل در سال ۲۰۱۹ میلادی بالغ بر ۷۰۰ میلیون بار اپلیکیشن تیک‌تاک را دانلود کردند و این در حالی است که واتس‌اپ توانسته بیش از ۸۵۰ میلیون دانلود را به نام خود ثبت کند. تیک‌تاک بخش زیادی از دانلودهای خود را از کشورهای پرجمعیتی مانند هند به‌دست آورد؛ چرا که ۴۵درصد از دانلوداولی‌ها از این کشور بودند.

 

/دنیای اقتصاد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول