تهدید دوست خواهر در فضای اینستاگرام

سرهنگ امین یادگارنژاد، رییس پلیس فتای استان کرمان:

  • خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا عنوان کرد شخصی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام ضمن ارسال چند تصویر شخصی و خصوصی درخواست‌های نامتعارف از بنده دارد و در همین خصوص من را تهدید به انتشار تصاویر شخصی‌ام کرده است، با توجه به حساسیت موضوع و در خطر بودن آبروی وی پرونده بطور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
  • کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌های فنی انجام شده پس از مواجه با ادله و مدارک موجود اعتراف کرد که تصاویر شخص شاکی را از گوشی خواهرش که از دوستان و همکلاس‌های وی بوده برداشته و در پی آن اقدام به سواستفاده از تصاویر و تهدید شاکی کرده است.
  • انتشار و تهدید در فضای مجازی جرم بوده و پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتار‌های مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد می‌کنند به شدت برابر قانون برخورد کرده و تحویل دستگاه قضایی خواهند شد.
  • از ذخیره و نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی بر روی گوشی تلفن همراه خودداری کنند و به هیچ عنوان اطلاعات و تصاویر شخصی خود را در اختیار افراد غیر و حتی دوستان و آشنایان خود قرار ندهند.
  • در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی، آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی، اطلاع رسانی کنند.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول