پورسانت میلیونی برای عضوگیری کانال های انتخاباتی
در حالی که یک ماه تا انتخابات مجلس مانده شاهد هستیم روش های جدیدی برای جذب مردم برای شرکت در این دوره از انتخابات آغاز شده است. در فضای مجازی بخصوص در شبکه پیام رسان تلگرام گروه هایی تشکیل شده اند که بدون اجازه و اطلاع کاربران آنها را به این گروهها اضافه می کنند و از آنها می خواهند تا با افزودن عضو به این گروهها پورسانت های میلیونی دریافت کنند.
گروههایی که اعضایشان را از مردم میخرند و البته به شدت تاکید دارند که ممبرهای فیک یا همان اعضای جعلی را حذف میکنند و برای این ممبرها پولی نمیدهند. تمرکز نامزدهای نمایندگی مجلس بر تلگرام و اینستاگرام در حالی رخ میدهد که بسیاری از آنها پیش از این درباره آسیبهای فضای مجازی بارها مصاحبه کرده و از متولیان خواهان تعطیلی یا فیلترها این محیطها شده بودند. به راستی پرداختی ها و جایگاه نمایندگی مجلس چه اندازه است که کاندیدایی حاضر به هزینه های این چنینی برای احراز این کرسی می کند؟ فرصت ها و افق های طلایی که این جایگاه در اختیار کاندیدای پیروز می گذارد چیست که دست از آستین اینگونه حاتم بخشی ها در می آورند و آن را مقرون به صرفه می نماید؟
برای عضو کردن ۴۰۰ نفر ۴ میلیون تومان پول واریز میکنند
اما بررسی وضعیت قیمتی این کانالها نشان میدهد هر ۱۰۰ عضو یک میلیون تومان قیمت دارد. آنها برای عضو کردن ۴۰۰ نفر هم ۴ میلیون تومان پول واریز میکنند. هر هزار نفر عضوگیری نیز ۱۰ میلیون تومان پورسانت دارد. ادمین این کانالهای تلگرامی میگویند که عضو ستادهای انتخاباتی نمایندگان هستند و محل تامین بودجه این کانالها، برخی ستادهای انتخاباتی است. کاربران این گروههای تلگرامی هم میگویند در این کانالها رباتهای «اد شمار» نصب شده است و بنا به درخواست کاربران این رباتها تعداد نفرات اضافه شده به گروه را میشمارند و عملکرد هر کاربر را گزارش میدهند. کاربران با استفاده از این گزارش میتوانند به ادمین گروه پیغام بدهند و درخواست دستمزد کنند.
کاربران این گروهها میگویند که ادمینها شماره حساب بانکی افراد را میگیرند و بلافاصله دستمزدشان را به حساب میریزند. بعد از تکمیل ظرفیت یک گروه، متقاضیان بلافاصله در گروههای بعدی اد یا اضافه میشوند تا در گروههای جدید هم ممبر و یا دنبالکننده جذب کنند. ظرفیت سوپر گروههای تلگرامی در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر است و اعضا فعلا تا شروع رسمی تبلیغات انتخاباتی اجازه ارسال مطلب را ندارند. البته ادمین این کانالها توضیح میدهند که بعد از این هم اعضا نمیتوانند در گروه مطلبی را ارسال کنند و گروهها صرفا در اختیار کاندیداهای نمایندگی مجلس قرار میگیرد.
ادمین گروههای تلگرامی توضیح میدهند که در حال حاضر بازار خرید فالوئر برای گروههای اینستاگرامی هم راه افتاده است اما در فاز اول فعلا قرار است که گروههای تلگرامی آمادهسازی بشوند. آنها میگویند این شیوه جذب فالوئر بهتر از خریداری صفحات پرطرفدار است، زیرا با خرید این صفحات معمولا تعداد زیادی اعضای فیک تحمیل میشود و احتمال دارد با شروع تبلیغات برای نمایندگان مجلس دنبال کنندگانشان ریزش کنند.
/کسب و کار نیوز/