مرکز ملی فضای مجازی از نهضت تولید محتوا در بسیج حمایت می‌کند

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی در کنفرانس ویدئویی با شرکت‌کنندگان در دومین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی بسیج سراسر کشور ضمن عرض سلام و خداقوت به همه شرکت کنندگان در این رویداد 48 ساعته اظهار داشت:

  • امروز در مرکز کنترل بسیج درباره برگزاری دومین رویداد بزرگ تولید محتوای سازمان فضای مجازی بسیج، حاضر شده ایم تا از زحمات و تلاشهای بسیجیان سراسر کشور در حوزه تولید محتوا در سه حوزه بازی های رایانه ای، انیمیشن و تولید نرم افزار موبایلی بازدید کنیم.
  • امسال استقبال خوبی از این رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی بسیج صورت گرفته که 1500 نفر در قالب 500 تیم گزینش شده به لحاظ توانمندی در این رویداد شرکت کرده اند که شاهد شکل گیری رقابت فشرده تولید محتوا در این سه حوزه هستیم.
  • امروز شاهد یک اقتصاد بزرگ فرهنگی در دنیا هستیم و رقابت فشرده ای در صحنه فضای مجازی جهان در حال شکل‌گیری است که خوشبختانه کشور ما به دلیل برخورداری از جوانان که درصد قابل توجهی از جامعه را تشکیل می دهند و همچنین برخورداری از نظام آموزشی نسبتا مناسب و همچنین انگیزه و عزم ملی حرف های زیادی برای گفتن در عرصه بین الملل دارد.
  • همه این ظرفیت ها در کشور فضایی را خلق کرده است که بشارت دهنده آینده روشنی برای حوزه فضای مجازی در کشور است که در این فضا کشور بتواند در مقابل توطئه هایی که وجود دارد استوار باشد.
  • امروز محتواهای ما از اپ استورها حذف می شود و وقتی مردم می خواهند احساسات خود را برای شهادت سردار سرفراز کشورمان شهید سلیمانی بیان کنند، پیش از آنکه محتوایی شکل بگیرد، آنها را حذف کرده و صفحات فعالان فضای مجازی بسته می شود که این رفتار زننده ای است.
  • در تاریخ بشریت سابقه نداشته است که یک متن را در فضای مجازی به طور کامل حذف کنند؛ گاهی در برخی از کشورها اقداماتی نظیر فیلترینگ و یا حذف بخشی و مقطعی صورت گرفته اما این اقدام اخیر در حذف و مسدود شدن کامل اکانت ها و صفحات فضای مجازی به خاطر ابراز علاقه به سردار شهید سلیمانی در طول تاریخ و در همه دنیا بی سابقه بوده است.
  • در یک سال گذشته شاهد حذف اپلیکیشن ها از گوشی های کاربران بودیم به طوری که بدون رضایت و مجوز، اپلیکیشن هایی از روی گوشی حدود 30 میلیون کاربر ایرانی حذف شد؛ ده ها هزار صفحه اینستاگرامی و حساب کاربری توئیتری بسته شد که دسترسی میلیون ها فالوور و پیرو به محتواهای این حساب های کاربری از بین رفت.
  • در چنین فضایی ما باید محتوای بومی خود را داشته و سکوهای مناسبی برای پخش این محتواها تهیه کرده و این محتواها را در فضای جهانی مجازی به همه مخاطبان خود در سراسر دنیا ارائه کنیم. ما در مرکز ملی فضای مجازی از ایده نهضت تولید محتوا حمایت می‌کنیم.
  • از اینکه این محتوای تولید شده بر روی سکوهای ایرانی به همه مردم دنیا ارائه شود نیز حمایت خواهیم کرد بازدید امروز از این رویداد به ما روحیه داد که این تصمیم را با همکاری فعالان فضای مجازی در سراسر کشور در حوزه تولید محتوا، کاربری فعال، سکوسازی  و استفاده عموم از این محتواها عملی سازیم.
  • به همه شرکت کنندگان در این مسابقه این وعده را می دهیم که بعد از این مسابقه تلاش خواهیم کرد که برندگان این مسابقه امکان عرضه مناسب‌تر تولیدات خود را بر روی سکوهای ارتباطی از قبیل اپراتورهای تلفنی و اپ استورهای ملی ارائه دهند تا به شکل گیری کسب و کارهای نوپای تولید محتوا در مرکز ملی فضای مجازی کشور کمک کرده باشیم.

/مرصاد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول