کمک شبکه ملی اطلاعات به سایت‌های متاثر از تحریم‌های آمریکا

تحریم‌های بین‌المللی علیه فناوری ایران از چندی قبل شدت بیشتری به خود گرفته است. پس از ماجرای حذف اپلیکیشن‌ها از اپ استور و مدتی بعد حذف اپلیکیشن‌های دیگر از گوگل، این‌بار تحریم‌ها بر دامنه‌های بین‌المللی سایت‌های مختلف اعمال می‌شود. چند روز قبل سایت «آپارات» برای چند ساعت از دسترس خارج شد اما پس از چند ساعت مشکل آن‌ها برطرف شد.

در همین رابطه شب گذشته دامنه‌ بین‌المللی خبرگزاری فارس از دسترس خارج شد و پس از مدتی خبر آمد که سایت یک بانک نیز به همین وضعیت دچار شده است.

خبرگزاری فارس در خصوص اتفاقی که رخ داده است، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «در ایمیلی که از طرف سرویس دهنده بین‌المللی این دامنه برای خبرگزاری فارس ارسال شده به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی «دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن این خبرگزاری در فهرست SDN عنوان شده است.»

سجاد بنابی عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص اتفاق رخ داده در توئیتر خود نوشت:

  • اتفاقی که برای برخی دامنه‌های ایرانی از جمله فارس‌نیوز افتاده، محدود به تحریم مالی یک یا دو رجیسترار دامنه دات کام بوده و جای نگرانی نیست. خدمات دات کام از طریق ریجسترارهای غیرآمریکایی و نیز دات آی آر از طریق ایران قابل ادامه است.
  • همکارانم در حال راهنمایی شرکت‌های متاثر از این اقدام آمریکایی‌ها در توقف ارائه‌ خدمت به شرکت‌های ایرانی هستند. زیرساخت‌های موجود در شبکه ملی اطلاعات، بسیاری از این گونه نگرانی‌ها در تحریم‌های ظالمانه را از بین برده است.

/ایرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول