کلاهبرداري اينترنتي به بهانه فروش صفحه اينستاگرام با فالوور جعلی

سرهنگ “سيد مصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

  • در پی شکایت يكي از شهروندان مبني بر كلاهبرداري فردی ناشناس در فضای مجازی از وی، رسيدگي به موضوع در دستور کارشناسان پليس فتای استان اصفهان قرار گرفت.
  • شاکي در در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد، در ازاي دريافت صفحه اينستاگرامي با تعداد زيادي فالوور مبلغ 30 ميليون ريال به حساب فردي واريز کردم اما پس از مدتي متوجه شدم که تمام دنبال کنندگان اين صفحه فيک بوده و مورد کلاهبرداری فرد شیاد قرار گرفته ام.
  • اپس از اظهارات شاکي، کارشناسان اين پليس با انجام اقدامات فني و تخصصي و جستجوهای علمی در فضای سایبر هویت اصلی این کلاهبردار را به دست آورده و پس از کسب دستور مقام قضايي طی يک عمليات ضربتی وی را دستگير کردند.
  • متهم پس از دستگيري در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرده و عنوان کرد، به دليل نياز مالي تصميم به ايجاد صفحه‌هاي اينستاگرامي گرفتم و با عضو گيري جعلي تعداد دنبال کنندگان را بالا برده و افراد مختلفي را ترغيب نمودم تا اين صفحه‌ها را خريداري کنند.
  • اخيراً نوعي از کسب‌ و کارهاي اينترنتي در فضاي مجازي رونق گرفته که در آن افراد با ساختن کانال و صفحه‌هاي متفاوت در شبکه‌هاي اجتماعي و بارگذاري مطالب اقدام به جمع آوري اعضا کرده و در نهايت پس از بالا بردن اعضاي اين صفحه‌ها كه معمولاً هم  جعلي است، اقدام به فروش آنها مي‌کنند که لازم است  کاربران اینترنت دقت لازم را در این زمینه انجام داده و جهت خريد صفحه هاي تبليغاتي حتماً اقدامات لازم در خصوص اصالت صفحه را انجام داده و در نهايت پس از اطمينان از صحت مورد مذکور وارد معامله شوند.

/جوان آنلاین/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول