پاسخ رییس حوزه ریاست قوه قضاییه به نامه واعظی درباره مسئولیت صدا و سیما

رییس حوزه ریاست قوه قضاییه به نامه رییس دفتر رییس‌جمهور درباره مسئولیت صدا و سیما در خصوص صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن، در نامه‌ای پاسخ داد. در بخشی از نامه غلامحسین اسماعیلی تصریح شده است: بخشنامه صادره همانگونه که در عنوان آن آمده است یک بخشنامه داخلی و با هدف رفع ابهام در رسیدگی به پرونده‌های قضائی بوده و از استنادات قانونی متقن برخوردار است.

رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه ادامه داده است: اگر موضوع مذکور در صلاحیت شورای عالی فضای مجازی بوده چرا با گذشت بیش از ۴ سال از نظر مقام معظم رهبری و هفت سال از تاریخ تشکیل شورای عالی فضای مجازی، تاکنون از ناحیه آن شورا در این مورد اظهارنظر نشده است، هر چند متأسفانه در برخی موارد مذکور در پیوست حکم تشکیل شورای عالی فضای مجازی که وظیفه و مأموریت اصلی شورا است نیز اقدام مناسبی انجام نشده است.

در این نامه تاکید شده است، مراتب برای استحضار رئیس جمهور اعلام می‌شود.

براساس این گزارش، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور در نامه‌ای به اسماعیلی رییس حوزه ریاست قوه قضاییه با اشاره به بخشنامه رییس قوه قضاییه مورخ 98/10/28 با موضوع «مسئولیت صدا و سیما در خصوص صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن» بیان کرده بود  که بخشنامه مذکور به استحضار رییس‌جمهور رسید و ایشان چنین پی‌نوشت کردند:

حجت الاسلام و المسلمین رییسی،‌ رییس محترم قوه قضاییه

سلام‌علیکم

احتراما؛ این‌گونه امور مرتبط به شورای عالی فضای مجازی است./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول