«بایت»، بچه‌غول شبکه‌های اجتماعی

دام هافمن، هم‌بنیانگذار پلتفرم ویدیویی Vine از اپلیکیشن جدیدی به بایت رونمایی کرد. این برنامه به تازگی برای سیستم عامل های اندروید و iOS عرضه شده است.

هافمن پس از ترک واین و تصاحب آن توسط توییتر، سال ها روی اپلیکیشن جایگزین آن کار کرد. وی حتی نام V2 را برای برنامه جدید برگزید، اما پس از به تعویق انداختن مرموز این سرویس، در نوامبر سال 2018 با ارسال توییتی از عرضه اپلیکیشن Byte در بهار سال 2019 خبر داد. هر چند که این تاریخ نیز در حدود یک سال به تاخیر افتاد.

در حال حاضر TikTok رقیب اصلی بایت به شمار می آید. پس از کاهش محبوبیت اینستاگرام و اسنپ چت در بین نوجوانان، اپلیکیشن واین در بین این رده سنی رواج پیدا کرد. اما تیک تاک به محض ورود به این عرصه، جای واین را گرفت و خیلی سریع به یکی از محبوب ترین پلتفرم های ضبط فیلم تبدیل شد. هرچند باید خاطر نشان کرد که پس از تصاحب واین توسط توییتر، فعالیت این برنامه نیز رفته رفته متوقف شد.

با این حال اپلیکیشن Byte در حال حاضر قابل دسترس بوده و احتمال می رود که طرفداران قبلی واین، از انتشار برنامه ای که تداعی کننده این سرویس کنار گذاشته شده اما تاثیرگذار و خلاقانه است، استقبال کنند. باید دید که آیا کاربران تیک تاک، شانس موفقیت را به بایت می دهند یا این اپلیکیشن نیز مثل نسخه قبلی خود خیلی زود کنار گذاشته می شود؟

هافمن در طی مصاحبه ای اعلام کرد که اپلیکیشن بایت دارای یک مکانیزم به اشتراک گذاری درآمد است. یعنی سازندگان و افراد خلاق بایت کارهای خود پول دریافت می کنند، البته به شرطی که سرویس تبلیغ رسانی در بایت راه اندازی شود. البته هافمن در مصاحبه دیگری اعلام کرد که در آغاز کار، مکانیزم به اشتراک گذاری درآمد به وسیله بودجه داخلی تامین می شود تا زمانی که سرویس تبلیغ رسانی فعال شود. وی خاطر نشان کرده که تشویق افراد خلاق و سازندگان به وسیله پول، یکی از بهترین راه های پشتیبانی از خلاقیت و جامعه است.

۱. بایت؛ فرمتی مانند اینستاگرام دارد

بایت هم مانند فرمت اکسپلور اینستاگرام، بعد از دیدن یک فیلم یا عکس، بقیه عکس‌ها و فیلم‌های مشابه را برای شما پخش می‌کند. ساختاری که شما را ترغیب به بیشتر دیدن می‌کند، بله این دقیقا همان دلیلی است که باعث می‌شود بعد از ساعت‌ها به خودتان بیایید و متوجه شوید هنوز در حال تماشای فیلم و عکس اینستاگرام هستید.

۲. بایت؛ کارکردی مانند پینترست دارد

بایت مانند پینت‌رست قابلیت دسته‌بندی محتوا را از همان ابتدا دارد و همچنین در چیدمان پروفایل‌تان نیز می‌توانید سبک خود را داشته باشید، از رنگ‌ پروفایل گرفته تا نحوه قاب‌بندی پست‌ها. اینستاگرام‌ هم قابلیت دسته‌بندی را دارد؛ اما این آپشن در ابتدا فقط مختص به پینت‌رست بود.

۳. بایت؛ ری‌پست‌های توییتر را دارد

در توییتر اگر بخواهید یک پست را با ذکر منبع انتشار بازنشر دهید می‌توانید آن را به اصطلاح ری‌پست کنید. بایت ‌هم این قابلیت‌ را دارد تا اگر از پستی خوش‌تان آمد آن را ری‌‎پست کنید و علاوه بر این‌ها می‌توانید از تگ کردن با آی‌دی بایت آن اکانت را هم مشخص کنید.

۴. بایت؛ فیلترها عکس و فیلم اسنپ‌چت را هم دارد

فیلترهای اسنپ‌چت همواره از فیلترهای اینستاگرام برای‌مان جذاب‌تر بوده است. حالا بایت، فیلترهایی با جذابیت اسنپ‌چت آورده است علاوه بر این آپشن پر طرفدار قابلیت تدوین از جمله برش و تریمینگ فیلم را هم دارد. فیلم‌ها و عکس‌های شما مانند اینستاگرام برای کسانی که شما را دنبال می‌کنند یا در آن موضوع سرچ می‌کنند قابل رویت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول