دروازه‌بانی کرونا، در گوگل و فیس‌بوک

گوگل و فیسبوک در صدر لیست پلتفرم‌های انتشار اخبار ویروس کرونا هستند و از همین رو این دو کمپانی در تلاشند تا با انتشار اخبار نادرست و کذب در رابطه با این ویروس، جلوگیری کنند. البته تلاش‌های این دو غول تنها محدود به جلوگیری از اخبار غلط نبوده و این دو کمپانی سعی دارند تا اطلاعات درست را در اختیار کاربران قرار دهند.

بررسی کنندگان صحت محتوای فیسبوک از این پس با بررسی تک تک خبرهای مربوط به ویروس کرونا، درستی آن‌ها را تایید کرده و در صورت کذب بودن اخبار، انتشار آن را محدود می‌کنند. در اصل فیسبوک پس از دریافت هشدار کذب بودن اطلاعات مرتبط با این ویروس کشنده، نوتیفیکیشنی به شخص منتشر کننده خبر می‌دهد و او را از غلط بودن محتوا آگاه می‌سازد.

فیسبوک همچنین نسبت به روند‌های درمان نیز حساس است و محتوا و اخباری که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان روش‌های درمانی اشتباه نشان‌دار شده‌اند نیز حذف می‌کند، زیرا اخیرا روش درمانی برای از بین بردن ویروس کرونا منتشر شده بود که مردم را به خوردن وایتکس ترغیب می‌کرد. این شبکه اجتماعی، از انتشار هشتگ‌های نادرست و کذب در اینستاگرام نیز جلوگیری خواهد کرد.

کمپانی فیسبوک نیز در اقدامی تحسین برانگیز، تمامی تبلیغات خود مبنی بر آموزش شهروندان در مناطقی که بیشترین آسیب را از جانب ویروس کرونا دریافت کرده‌اند را به صورت رایگان ارائه می‌دهد تا این گونه نسبت به نشر اطلاعات مفید کمک کرده باشد. این کمپانی همچنین داده‌های مربوط به تجمع جمعیتی را در اختیار دانشگاه ملی پزشکی تایوان گذاشته است تا پیش‌بینی انتشار ویروس کرونا را بهتر انجام دهند.

در اقدامی مشابه، سیستم اخطار اضطراری گوگل به نام «SOS Alert» نیز با بررسی جستجو‌ها، سعی دارد تا اخبار درست و مرتبط و همچنین اطلاعات مناسب در راستای بهبود و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را به کاربران نشان دهد. سرویس SOS Alert این کمپانی که بخشی از سرویس اخطار های بحرانی گوگل نیز به شمار می‌رود، سعی دارد تا در شرایط این چنینی، اطلاعات درست و کارآمد را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

/عصر ارتباط/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول