نسخه‌های غیر رسمی متعدد برنامه‌ها – خطر امنیتی کاربران اندروید

از آنجایی که بیشتر اپلیکیشن‌های پیام رسان و شبکه اجتماعی  متن باز هستند و اجازه انتشار نسخه‌های غیر رسمی از آن‌ها نیز وجود دارد خطرات متفاوتی به خصوص کاربران سیستم عامل اندروید را تهدید میکند. بهترین راه برای مواجه نشدن با این خطرات به خصوص دانلود تلگرام که دارای نسخه‌های غیر رسمی متعددی هستند بهترین راه مراجعه به گوگل پلی و یا دریافت فایل‌های آنها از وبسایتها معتبر داخلی همچون فونروید می‌باشد.  و یا در صورت دانلود از سایت‌های مارکت اندروید بهتر است سایت‌هایی را که دارای سابقه و شناخته شده هستند را در الویت قرار دهید تا از نصب فایل‌های آلوده به بدافزار و جاسوس افزارها در امان بمانید. اگرچه که در رابطه با اینستاگرام به دلیل اوپن سورس نبودن کدهای اصلی شاهد آشفتگی کمتری از جهت نسخه‌های متعدد غیر رسمی هستیم با این حال توصیه ی ما این هست که در رابطه با دانلود اینستاگرام هم نکات امنیتی را رعایت نمایید تا از شر فایل‌های آلوده در امان بمانید.

نگاهی به پیام رسان واتساپ و نسخه‌های غیر رسمی آن:
واتساپ محبوبترین مسنجر حال حاضر دنیا با بیش از یک میلیارد کاربر می‌باشد. امکان ارسال انواع پیام‌ها در واتس اپ امکان پذیر است و همچنین پیام‌ها در این پیام رسان در کانال‌های امن و رمزگذاری شده منتقل می‌شوند و امنیت و حریم شخصی شما حفظ می‌باشد. رابط کاربری ساده و زیبایی دارد که به سادگی حتی در تجربه ی اول استفاده از واتساپ کاملا با آن احساس راحتی خواهید داشت. امکان ارسال سریع و رایگان بی نهایت پیام در فرمت‌های مختلف تکست، تصاویر، ویدئو، موزیک و … در گام نخست مختصر و مفیدترین توضیح برای واتساپ است. برای دانلود واتساپ بهتر است مستقیما از گوگل پلی اقدام کنید. امکان ساخت گروه و همینطور امکان قرار دادن استاتوس که در واقع مشابه آن را می‌توان در استوری اینستاگرام می‌توان دید از دیگر قابلیت‌های واتس اپ به شمار می‌آید. واتساپ برای استفاده در تمام پلتفرمها از جمله اندروید، آی او اس، ویندوز و … بدون هیچ مشکلی بهترین عملکرد را داراست. البته قابل ذکر است که واتساپ هم همچون تلگرام نسخه‌های غیر رسمی عالی داراست که به راحتی و بدون هیچگونه تداخلی در کنار واتساپ اصلی قابل نصب هستند. برای مثال با دانلود واتساپ جی بی که جزو بهترین نسخه‌های غیر رسمی واتس اپ است می‌توانید علاوه بر امکانات واتساپ اصلی از قابلیت‌های اضافی و مفید دیگر آن بهره ببرید.

امّا یکی از مهم ترین و جذابترین بخش واتساپ امکان برقراری تماس صوتی و تصویر رایگان و با کیفیت عالی با دوستانتان در هر نقطه ای از دنیا بدون هیچگونه محدودیت و هزینه ای می‌باشد. در واقع توسعه دهندگان واتساپ به گونه ای این قابلیت را تدارک دیده اند که کیفیت تماس با توجه به سرعت اینترنت شما به صورت خودکار تغییر کرده و به این ترتیب حتی با کمترین سرعت اینترنت هم واتساپ کم و کان این امکان تماس را برای شما مقدور کرده است. لذا حتی بسیاری از افرادی که از تلگرام به عنوان مسنجر اصلی خود استفاده میکنند با این حال واتساپ را هم بر روی گوشی هوشمند خود نصب دارند تا در مواقع ضروری که امکان اتصال به تلگرام مقدور نیست بخصوص پس از فیِ_لترینگ تلگرام که مشکل اتصال برای بسیاری از کاربران تلگرام آزاردهنده است به سادگی می‌توانید از واتساپ استفاده کنید.

 

/بهارنیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول