فیلترینگ اینستاگرام به دلیل شکایات کاربران چقدر محتمل است؟

فیلترینگ اینستاگرام شاید به یک کابوس برای بسیاری از کسب و کارهای ایرانی تبدیل شده ولی اقدامات اخیر این شبکه اجتماعی در حذف مطالب مربوط به سردار سلیمانی، باعث شده تا شکایات زیادی در این رابطه ثبت شده و فیلترینگ را جدی‌تر از قبل نماید.

روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خبری اعلام کرد که تا 18 بهمن ماه سال جاری امکان ثبت شکایت از اینستاگرام فراهم بوده و کاربران ایرانی می‌توانند نسبت به حذف مطالب مربوط به سردار سلیمانی اعتراض نمایند.

طبق آمارهای منتشر شده تاکنون چیزی در حدود 970 کاربر با ثبت نام کاربری خود اقدام به ارجاع شکایت خود کرده‌اند که از طریق https://www.farhang.gov.ir انجام شده است. طبق اعلام معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این شکایات توسط مرکز ملی فضای مجازی پیگیری شده و اقدامات بین المللی در این راستا صورت خواهد گرفت و در مورد داخل کشور نیز اقدامات مقتضی صورت می‌گیرد.

حالا این حجم از شکایات و اهمیت موضوع باعث شده تا برخی از کاربران عملا شمارش معکوس را برای ایجاد محدودیت در اینستاگرام آغاز کنند. نظر شما چیست؟ فکر می کنید اینستاگرام فیلتر می شود؟

 

/تورنجی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول