از سایت‌های مجازی، دارو و لوازم بهداشتی نخرید

 اسماعیل عبدی معاون مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی فاتب:

  • با توجه به اینکه اکثر وب سایت‌هایی که اقدام به فروش داروهای تقلبی و غیرمجاز می‌کنند ساز و کار قانونی ندارند و در این حالت در صورت بروز مشکل به هیچ وجه پاسخگو نیستند.
  •  برخی از افراد در فضای سایبری با استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی اقدام به فروش دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی بدون مجوز می‌کنند که این امر می‌تواند سلامت افراد را در معرض خطر قرار دهد چرا که اکثر این داروها تقلبی بوده و از موادمخدر و امثال آن تهیه و در بین عموم مردم توزیع می‌شوند.
  • افرادی که اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند هوشیار باشند که تمام مراحل امنیتی را رعایت کنند و به هیچ وجه بدون نسخه پزشک اقدام به خرید دارو به خصوص از فروشگاه های اینترتی نکنند.
  • مراقب باشید که اطلاعات خصوصی از جمله مشخصات فردی و نوع بیماری و شرح حال خود را برای آنها بازگو نکنید تا دچار مشکلات و گرفتاری‌های بعدی شوید.
  • امروزه افراد سودجو و فرصت طلب از قابلیت‌های فضا مجازی استفاده کرده و به جهت کسب درآمد، اقدام به راه اندازی سایت‌ها و وبگاه‌هایی در خصوص فروش دارو و کالاهای بهداشتی می‌کنند و اغلب سایت‌های فروشنده دارو و کالاهای بهداشتی اقدام به کلاهبرداری از خریداران کرده و یا کالاهای فاقد مجوز، تاریخ مصرف گذشته و غیرقانونی را عرضه می‌کنند.

/ایرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول