پیام‌رسان سروش، نخستین پیام‌رسان ایرانی در فهرست کلمه‌های پرجستجوی بازار

بر اساس گزارش فصل پاییز کافه‌بازار از وضعیت برنامه‌های موبایلی، پیام‌رسان‌ها در این فصل ۸ درصد رشد داشتند.

برنامه‌های دسته پیام‌رسان ۵ درصد از برنامه‌های بازار هستند. نصب  فعال پیام‌رسان‌ها  نسبت به فصل قبل ۸ درصد افزایش یافت. ۱۴۸ برنامه‌ی پیام‌رسان در این فصل آمار ۱۰ هزار نصب فعال را رد کردند. همچنین پیام‌رسان سروش نخستین پیام‌رسان ایرانی است که نامش در فهرست ۲۰ کلمه‌ی پرجست‌وجوی بازار دیده می‌شود.

 پیام‌رسان‌ها معمولا هر فصل رشد کمی را از نظر تعداد محصول جدید تجربه می‌کنند. در پاییز ۹۸ این برنامه‌ها فقط ۱ درصد رشد کردند و حدود ۴۶ پیام‌رسان جدید در این فصل به این دسته اضافه شدند. دسته‌ی پیام‌رسان‌ها از نظر میانگین نصب فعال برنامه‌های پرطرفدار با ۴ هزار و ۸۷۳ نصب در رتبه‌ی دوم بعد از دسته‌ی کاربردی‌ها قرار دارد. پیام‌رسان‌ها در این فصل رتبه‌ی طولانی‌ترین زمان برای رسیدن به ۱۰ هزار نصب فعال را دارند. به طور متوسط حدود ۵۳۱ روز طول می‌کشد تا یک پیام‌رسان مرز ۱۰ هزار نصب فعال را رد کند.

۲۰۷ پیام‌رسان در بازار توانستند در فصل پاییز به درآمد برسند. ۸۳ درصد از این درآمد مربوط به پرداخت‌های درون برنامه‌ای، ۱۳ درصد مربوط به خرید برنامه و ۴ درصد هم مربوط به خرید اشتراک بوده است. تعداد خریداران این دسته در پاییز ۹۸ حدود ۲۱ درصد بود که از میانگین رشد معمولِ برنامه‌های دیگر ۴ درصد پایین‌تر است. ۶۳ درصد از این درامد را کاربران جدید محقق کرده‌اند. آمار نشان می‌دهد که در ۹۰ روز فصل پاییز فقط ۱۵ درصد از کاربران حاضر به تکرار خرید خود شده‌اند. همچنین تعداد خریداران در فصل پاییز نسبت به فصل تابستان، ۹۵ درصد ریزش داشته است.

وضعیت این دسته در نمودار وضعیت بازار دیجیتال نشان می‌دهد که رقابت در بخش پیام‌رسان‌ها متوسط رو به پایین است؛ یعنی تقریبا رقیب جدی در بین برنامه‌های تازه ورود وجود ندارد، بعلاوه که تمرکز بازار نیز تقریبا کم است.

 

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول