خلأ شبکه ملی اطلاعات در حوزه جنگ نرم

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی:

  • یکی از موارد ضروری، قوی شدن در حوزه نرم افزاری، جنگ نرم و عملیات روانی است، و ما باید بتوانیم ارزش ها و داشته‌های انقلابی را در مقابل هجمه سنگین دشمنان حفظ کنیم.

قوی شدن در حوزه جنگ نرم سبب تقویت تمامی حوزه‌ها است

  • حوزه فضای مجازی امروزه یکی از حوزه های برجسته ای است که در تمامی ابعاد زندگی توسعه یافته است و حوزه فضای مجازی امروزه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و دفاعی دارد و قوی شدن در حوزه جنگ نرم سبب تقویت تمامی این حوزه‌ها است.
  • اگر ما در حوزه فضای مجازی و جنگ نرم در مقابل دشمن کوتاه بیاییم، دشمن می تواند با تکیه بر قدرت تکنولوژی و آمادگی‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری که ایجاد کرده اهداف خود را در مقابله با کشور ما به پیش ببرد.

بایستی در حوزه جنگ نرم ساختار و مدل ایجاد کنیم

  • در همین راستا بایستی در این حوزه ساختار و مدل ایجاد کنیم و جامعه را آماده کنیم تا در این حوزه هم دشمن را ببیند و در مقابل دشمن صف‌آرایی کند و برنامه‌های عملیاتی و اجرایی داشته باشد.
  • بسیج در همه حوزه‌ها توانسته اثربخش ظاهر شود و خلا ساختارهای مذکور که یا محدودیت دارند و یا درک لازم در این موارد را ندارند را پر کند.
  • مردم از حضور بسیج در حوزه فضای مجازی هم تقدیر می کنند لذا بسیج در صدد ایجاد جریانی است که در مقابل لجن‌زاری که جریان صهیونیستی و غربی در فضای مجازی به دنبال آن هستند، مقاومت و ایستادگی کنند که البته باید در زمینه ساختارسازی قوی‌تر عمل کنیم.

خلا شبکه ملی اطلاع‌رسانی در حوزه جنگ نرم حس می‌شود

  • در حوزه اندیشه ورزی، صاحبنظران را به این نقطه متوجه کنیم که در زمینه جنگ نرم باید ساختار و سازماندهی بهتری داشته باشند.
  • هم اکنون در حوزه جنگ نرم، خلا شبکه ملی اطلاع‌رسانی بیش زاز پیش حس می شود، و ساختار، ظرفیت و شبکه ای توانمند برای مقابله با جنگ نرم دشمن دیده نمی شود، و این مطالباتی است که ما در این حوزه داریم.
  • اقدامات بسیج در حوزه فضای مجازی، حرکت خودجوش، انقلابی و آتش به اختیاری هست که تبدیل به مدل هم می‌شود و دیگران به آن تأسی می‌کنند.

بسیج همیشه نقش دیده‌بان امین مردم و فرهنگ را بر عهده داشته است

  • بسیج همیشه نقش دیده‌بان امین مردم و فرهنگ را بر عهده داشته و از فرهنگ و ارزش‌های ملی هم دفاع کرده است. ما گام دوم انقلاب را باید محکم‌تر از گام اول برداریم و با توجه به کاهش تهدیدهای سخت و تمرکز دشمن بر تهدیدهای نرم، باید بتوانیم در این فضا ورود کنیم.
  • همانطور که می بینیم طی روزهای اخیر و بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی، دشمن حمله به عین الاسد را سانسور کرد؛ و تا به امروز هم تلفات آن پایگاه در حد ضربه مغزی ملایم ذکر شده، اما هر تحرک کوچکی در ایران سریعا در تمام رسانه‌های خارجی منتشر می‌شود؛ در بازی جدیدی که دشمنان در حوزه فضای مجازی به دنبال آن هستند، درصدد القای اخبار و موضوعاتی در افکار عمومی هستند مبنی بر این که نظام با مردم یکدل و روراست نیست.

قدرت رسانه از قدرت موشک و قدرت سخت بیشتر است

  • در موضوع سقوط هواپیمای اوکراین، در مقایسه با نمونه‌های مشابه، اطلاع‌رسانی به سرعت انجام گرفت، و هم هویت مسافران اعلام شد، اما در مورد سقوط هواپیمای آمریکا در افغانستان، این خبر در ابتدا تکذیب می‌شود و در ادامه هم در حوزه اطلاع‌رسانی به سانسور شدید دست می‌زنند.
  • دشمن به دنبال این است که مردم را نسبت به نظام بدبین کند، و با تکیه بر ظرفیت رسانه، بحث های حقوق بشر را مطرح می کند و هم اکنون قدرت رسانه و جنگ نرم، از قدرت موشک و قدرت سخت بیشتر است.

/خبرگزاری دانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول