نشست بررسی نقش رسانه و فضای مجازی و ضرورت سواد رسانه‌ای

 نشست “بررسی نقش رسانه و فضای مجازی در پیشبرد اهداف و ضرورت سواد رسانه‌ای برای فعالان علمی، فرهنگی، سیاسی ” با حضور کارشناس ارشد رسانه و فضای مجازی سید علیرضا آل داود و به همت بسیج اساتید استان هرمزگان در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار شد.

سید علیرضا آل داود کارشناس ارشد فضای رسانه:

  • شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین رسانه در دسترس بر زندگی مردم تأثیر مستقیم گذاشته‌اند و موجب تغییراتی در جامعه شده‌اند.
  • فعالیت‌های اجتماعی مردم تحت تأثیر رسانه‌های ارتباط جمعی قرار گرفته است و سهل‌الوصول بودن اطلاعات در این شبکه‌ها و فضای مجازی موجب شده تا تأثیر فکری و فرهنگی نیز با آن به افراد منتقل شود لذا با توجه به اینکه بیگ دیتا دنیا در اختیار آمریکا است و آمریکا این بیگ دیتاها را از طریق موتورهای جستجو، اندروید، پیام رسان‌ها و … از سایر کشورها سرقت می‌کن، اکنون تمام بیگ دیتای دنیا به عنوان دارایی آمریکاست که از آن برای ضربه و غلبه بر کشورها استفاده می‌کند.
  • ورود فضای مجازی و در رأس آن شبکه‌های اجتماعی موجب شده تا  کاربران زیادی برنامه‌های خود را تعطیل و در خدمت این رسانه‌ها باشند که این مهم در صورت استفاده نا صحیح موجب بروز آسیب‌های بزرگی به سایر امور جامعه است.

دکتر احسان کامرانی مسئول سازمان بسیج اساتید استان هرمزگان:

  • امروز نقش رسانه در جوامع کاملاً محسوس و ملموس است و دشمن سعی می‌کند تا با ترویج شبکه‌های اجتماعی موجب تأثیر و تغییر اندیشه‌های اسلامی جوانان شود.
  • پژوهشگران و برنامه‌ریزان حوزه فناوری باید طوری برنامه‌ریزی کنند که مردم مجبور به استفاده از رسانه‌های دشمن نشوند.
  • اهداف دشمن در حوزه فناوری روشن است. دشمن هیچ‌گاه از روی دوستی و گذشت به این مرحله ورود نکرده، بلکه ورود‌شان در این حوزه برای از بین بردن تفکرات اسلامی و انقلابی جوانان است.

/بسیج نیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول