رویداد ملی فهما فرصتی در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان:

  • امروز حضور آگاهانه جوانان مومن و انقلابی در فضای مجازی با شناخت کامل و کنترل شده نقش موثری در خنثی‌سازی توطئه های دشمنان دارد و بایستی شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بتوان در این بستر پاسخگوی نیاز جوان بود.
  • عرصه فضای مجازی مملو از فرصت‌هایی است که باید از آن درست استفاده شود. رویداد ملی “فهما” با قرار گرفتن در بستر فضای مجازی می‌تواند سدی در مقابل تهدیدات دشمن در عرصه فضای مجازی باشد و تهدیدات این عرصه را به فرصت تبدیل کند و می‌توان از این بستر برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی استفاده کرد.
  • معرفی چالش ها، فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی برای اقشار مختلف مردم بویژه جوانان بایستی در راس برنامه های فرهنگی مسجد باشد و به هر نحو ممکن از فرصت‌های فضای مجازی برای نشر معارف قرآنی، معنوی و ارزش‌های ناب اسلامی بهره برد.
  • رویداد ملی”فهما” بستری ارزشمند برای پیشرفت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است. هیات امناء و خادمین مسجدی نقش مهمی در جذب جوانان به مسجد دارند
  • متولیان مسجدی می‌توانند با میدان دادن به جوانان در امور مدیریت مساجد زمینه تشویق و ترغیب آنان را در کارهای فرهنگی، هنری و دینی فراهم سازند و از ابزار فرهنگ و هنر برای دعوت مردم به مسجد استفاده کافی را ببرند و به گونه ای برنامه‌ریزی کنند که مساجد فقط در اوقات نماز محل تردد مردم نباشد، بلکه در تمام طول روز به صورت مستمر فعالیت داشته باشد.
  • امام جماعت مساجد بایستی حضور فعال و پویایی در مسجد داشته باشند و از جوانان برای رونق و پویایی مسجد استفاده و با نمازگزاران مسجدی انس و مودت داشته باشند و به گونه ای رفتار کنند که مسجد مامن و مکانی برای رجوع مردم در کلیه امور باشد.
  • مسجد باید برخوردار از محیطی زنده و امیدوار کننده برای امور خیر باشد و به عبارتی پایگاه اجتماعی کمک به مردم و مشارکت مردم در همه زمینه‌های فرهنگی اجتماعی تبدیل شود و متولیان مسجدی بویژه ائمه جماعات در خصوص دشمن شناسی و بصیرت افزایی مردم در مساجد برنامه داشته باشند.
  • متولیان و امام جماعت مسجد بایستی دائما به فکر بهبود وضعیت مساجد باشند و برای رفع مشکلات و ایجاد تحول و بهینه‌سازی اوضاع مساجد برنامه داشته باشند تا بتوانند مساجد را به مسجد طراز اسلامی نزدیک کنند و حال که بستر رویداد ملی “فهما” فراهم شده همه ارکان مسجد پیش قدم شده و در جذب نوجوانان و جوانان گام‌های موثری بردارند.

/شبستان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول