فرجام دوستی‌های اینترنتی، تباهی است

 سرهنگ «علیرضا ابوطالبی» رئیس پلیس فتا استان یزد:

  • دوستی‌های اینترنتی عشق ورزی‌های کور کورانه است. دلبستگی‌های بوجود آمده در دوستی‌های اینترنتی در دراز مدت ممکن است باعث سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب شود و در تجربه این دوستی‌ها، فرصتی برای انتخاب و شناخت صحیح دختر و پسر از یکدیگر به وجود نمی‌آید.
  • دختران و پسران جوان که اغلب برای سرگرمی وارد چت روم های مجازی می‌شوند، باید به این نکته توجه داشته باشند که این شبکه‌های اجتماعی علاوه بر سرگرمی، خطراتی هم دارد که باید به آنها توجه کنند.
  • کاربرانی که ارتباطشان با انگیزه ازدواج است، باید توجه داشته باشند که این رابطه بیشتر بر عشق ورزی کور استوار است و عقلانیت در این گونه تصمیم گیری‌ها وجود ندارد، از سویی دوستی‌های اینترنتی نه تنها مشکلی را برای پسران و دختران حل نمی‌کند، بلکه اگر این روابط به ازدواج بینجامد، در زندگی مشترک سوء‌ظن و بی‌اعتمادی را برای دو طرف به همراه دارد.
  • با توجه به هویت‌های کاذب در فضای مجازی به هیچ عنوان با افرادی که در شبکه‌های اجتماعی دوست شدند و اطلاعات کافی از آنها ندارند قرار ملاقات‌های حضوری، خصوصا در اماکن خلوت نگذارند و به منزل و باغ که از سوی این افراد دعوت می‌شوند نروند و بهتر است والدین خود را در جریان دوستی‌های خود در شبکه‌های اجتماعی بگذارند .
  • پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول