از اینترنت‌های رایگان استفاده نکنید

سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا استان قم:

  • با بررسی پرونده‌های متشکله در پلیس فتا استان، به تازگی مشاهده شده است که سودجویان سایبری با سوء‌ استفاده از سهل‌انگاری شهروندان در استفاده از تجهیزات هوشمند و عدم رعایت فاکتورها و مؤلفه های امنیتی توسط متصدیان و ارائه‌دهندگان این نوع اینترنت‌ها، اقدام به دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربران فضای مجازی می‌کنند.
  • هنگامی که به یک شبکه اینترنتی متصل می شوید، مدیر آن شبکه به راحتی می تواند به اطلاعات گوشی یا تبلت شما دسترسی داشته باشد و کارهای شما را در شبکه رصد کند، بنابراین تا جایی که امکان دارد، به شبکه‌های قابل دسترس و باز، متصل نشوید.
  • حتی‌المقدور در زمان استفاده از اینترنت‌های wifi عمومی نظیر بوستان‌ها،هتل‌ها و…که از امنیت بالایی برخوردار نمی‌باشند ، از موبایل بانک خود استفاده نکرده و اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های پرکاربرد را دانلود ونصب نکنید و اگر تصاویر خصوصی در تجهیزات هوشمند همراه خود ذخیره کرده اید به این‌گونه اینترنت‌ها متصل نشوید.
  • با استفاده از نظر کارشناسان متخصص و در صورت نیاز مشورت با همکاران ما در پلیس فتا، نسبت به ارتقاء و افزایش ایمنی این بسترها اقدام کنند تا کاربران با خاطری آسوده‌تر از آن استفاده کنند.

/پایگاه خبری ربیع/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول