پرونده جشنواره وب و موبایل دوازدهم بسته شد

 مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در پژوهشگاه نیرو با سخنرانی سردبیر راه پرداخت آغاز شد.

رضا قربانی:

  • در صنعت اقتصادی سه اصل است که باید با آن توجه ویژه و نگاه علمی داشته باشیم از جمله، سرمایه که نگهداری شده و اضافه کردن آن می‌توان گفت واقعا سخت است. گام دوم، بهره وری است که چطور در کار و سرمایه ای که داریم بهتر کار و عمل کنیم. گام سوم، نوآوری است که خیلی ساده باید به آن نگاه کرد که می‌توان گفت خلق پیشنهادی جدید و عملی است.

اکوسیستم در حال کوچک شدن است

پنل «خسارت معنوی» قطعی اینترنت در آبان با حضور علی امیری مدیرعامل زرین‌پال، مانوئل اوهانجانیانس بنیان‌گذار ایسمینار، امیرحسین ناطقی بنیان‌گذار کوییز آف کینگ، مصطفی نقی‌پور و عطا خلیقی هم‌بنیان‌گذار اتاقک برگزار شد. مجری این پنل برهمندپور، سردبیر پیوست بود. مدیرعامل زرین‌پال در مورد روزهای قطعی اینترنت گفت:

  • هرچند در آن زمان می‌گفتند که اینترنت برای پرداخت وصل است اما آمار شاپرک نشان می‌داد تعدادی تراکنش نیست و نابود شد. ما دوست داریم شبکه داخلی وصل باشد اما زمانی می‌توانیم بگوئیم شبکه داخلی داریم و این شبکه قوی است که بتوانیم در دنیا سرویس بدهیم.

در ادامه عطا خلیقی در مورد مشکلات ناشی از قطع اینترنت در آبان ماه عنوان کرد:

  • لطمه بسیار زیادی در کسب و کار خوردیم که خیلی‌ها پسرفت داشتند و حتی رشد نکردند حتی نیرو و ایده هایشان از بین رفت و اکوسیستم ما کوچک شد در حالی که خیلی زحمت کشیدم که به اینجا برسیم. وی ادامه داد: شاید قطعی اینترنت به نفع خیلی ها شد همانطور که به ضرر خیلی ها هم شد. بازهم عنوان می کنم این اکوسیستم در حال کوچک شدن است.

در ادامه این نشست تخصصی مصطفی نقی پور یکی دیگر از فعالان عرصه وب و موبایل درباره قطعی اینترنت گفت:

  • به صراحت می‌توانم بگویم با قطع شدن اینترنت آبروی من رفت. در جریان هستید برای کسی که بیشتر از دو دهه در این عرصه فعالیت دارد و به این صراحت عنوان کند آبرویم سر قطعی اینترنت رفت، یعنی کار خیلی شدیدتر از این حرف‌هاست. در ادامه برنامه برگزیدگان آرای داوری و مردمی هر دسته مشخص شدند.

 

/کسب و کار نیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول