فیسبوک و اینستاگرام برعلیه کرونا

در چند روز اخیر با افزایش تعداد کشورها و شهرهایی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند آموزش از طریق شبکه های اجتماعی محبوب می تواند میزان آگاهی و اطلاعات عمومی مردم را در برابر این ویروس بالا ببرد.

در این مقاله با نقش اینستاگرام و فیسبوک برای مبارزه با این ویروس را بررسی می کنیم:

ویروس کرونا که طبق گزارش های Wired ، بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ نفر را در سرزمین اصلی چین و تقریبا ۱۰۰ نفر در ۱۸ کشور دیگر آلوده کرده است، از یک بازار غذاهای دریایی در ووهان منتشر شده است که حیوانات وحشی به طور غیرقانونی در آنجا خرید و فروش و معامله می شوند. در آنجا، ویروس از حیوانات به انسان منتقل شده است. علائم بیماری خفیف است – سردرد، سرفه و تب – اما می تواند به همان اندازه بیماری های دستگاه تنفسی مانند پنومونی و برونشیت جدی را در مبتلایان ایجاد کند.

با توجه به برخی از مطالب، مانند اشخاصی که می گویند “نوشیدن سفید کننده باعث جلوگیری از ویروس کرونا می شود” از این دست اطلاعات حذف شده و همچنین هشتگ های ” block[ing] یا restrict[ing] استفاده شده برای پخش اطلاعات نادرست در اینستاگرام” حذف شده است. فیسبوک همچنین با ارسال پست هایی در بالای صفحه اخبار فیسبوک بر اساس راهنمایی های سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، “اطلاعات مرتبط و به روز” را تبلیغ می کند.

هنگامی که افراد از ابزارهای جستجو در فیسبوک استفاده می کنند یا یک هشتگ مرتبط در اینستاگرام را سرچ می کنند، براساس داده های سازمان های بهداشت جهانی و مقامات بهداشت محلی ، با یک “جستجوی آموزشی یا اطلاعات معتبر” مواجه می شوند.

البته این تصمیم برخلاف رویکرد فیسبوک درمورد نشر اطلاعات نادرست سیاسی در پلتفرم خود است، در حالی که این شرکت به سیاستمداران اجازه داده است تا قبل از انتخابات عمومی مانند انتخابات اخیر انگلیس و انتخابات ریاست جمهوری آینده، اطلاعات سیاسی نادرست را گسترش و تبلیغ کنند.

ویروس کرونا همچنین توسط هکرها برای ترغیب کاربران به دانلود نرم افزارهای مخرب استفاده شده است. با استفاده از ایمیل ارسال اطلاعات درباره انتشار ویروس، با پیوست کردن یک سند Microsoft Word ، با عنوان راه های پیشگیری از ویروس کرونا، کاربرانی که این فایل ها را باز می کنند ناخواسته بدافزار Emotet را بارگیری می کنند. این بدافزار قادر است اطلاعات حساس دستگاه شما را به سرقت ببرد.

/جماران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول