نقش چشمگیر فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات در شکست ویروس کرونا

سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:

  • مردم با برقراری ارتباطات و تعاملات خود بر بستر شبکه ملی اطلاعات و بهره مندی از فرصت های فضای مجازی برای مقابله و کنترل ویروس جهانی کرونا نشان دادند که می توان از این فضا برای کاهش ارتباط مستقیم و تعامل چهره به چهره انسان ها برای رفع نیازهای فردی استفاده بهینه کرد.
  • فضای مجازی زندگی بشر امروز را متحول و به جهانی شدن کمک کرده است، ادامه داد: در جهانی شدن شاهد فراگیری مسائل جدیدی همچون ویروس کرونا هستیم و بر همین اساس لازمه عصر امروز آگاهی و آمادگی برای مواجهه با این مسائل است.
  • برای مقابله با بیماری های مسری دنیای امروز می توان از قابلیت های فضای مجازی به خوبی بهره برد و در همین راستا باید آنچه که این فضای را شکل می دهد شامل شبکه ملی اطلاعات، سکوها (پلتفرم) و برنامه های موبایل در کشور متناسب برای رفع نیاز مردم ساماندهی شوند تا در شرایط بحرانی کارآمد باشند.
  • ارتباطات مجازی شکل جدیدی از ارتباط اقتصادی، پولی، آموزش و دورکاری را بدون اتصال و تماس ایجاد کرده است، تصریح کرد: می توان با تجزیه و تحلیل مطالب فضای مجازی که به صورت تعاملی بین کاربران در شبکه ها و رسانه های اجتماعی برقرار است، از مشکلات موجود برای مقابله با این بیماری در کشور مطلع شد و در جهت رفع این اشکالات عمل و همچنین از ایده ها و پیشنهادات همه مردم حتی در قالب مطالب طنز در نحوه مبارزه و کنترل این بیماری، استفاده کرد.
  • در سال های اخیر شاهد ضریب نفوذ مناسب شبکه های اجتماعی داخلی در کشور بوده و همین امر باعث شده آموزش های مناسب و اخبار صحیح از منابع رسمی در اختیار آنها قرار گیرد.
  • امیدوارم بتوانیم از بانک های بزرگ اطلاعاتی کشور که در آنها نحوه و مقابله انتشار این ویروس قابل ساماندهی است بهره برده و تشخیص، مقابله و کنترل این بیماری و حتی مشابه آن در آینده گسترش یابد و بتوانیم در سال های آتی در سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی، شاهد اخبار بهتر و فضای مثبت تری در کشور برای نوید پروژه های جدید در این حوزه باشیم و استقلال کشور را درحوزه فضای مجازی اعلام کنیم.

/مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول