اینستاگرام افکت‌های واقعیت افزوده ویروس کرونا را حذف می‌کند

به نظر می‌رسد اینستاگرام قصد دارد از راه‌حل‌های جدیدتر برای مقابله با انتشار اطلاعات غلط و اخبار جعلی در رابطه با ویروس کرونا بهره ببرد. این کمپانی تصمیم گرفته است تا تمامی فیلتر‌های AR مربوط به این ویروس را حذف کند.
این شبکه اجتماعی محبوب می‌گوید فیلترهای AR مرتبط با ویروس کرونا که در بخش استوری برنامه در دسترس کاربران است را حذف کند. در نتیجه هر فیلتر واقعیت افزوده‌ای که با عنوان «درمان» یا «تشخیص» ویروس کرونا تبلیغ شود، به صورت خودکار از برنامه حذف خواهد شد. همچنین دیگر فیلترهایی که افکت مرتبط با این ویروس را داشته باشند، از نتایج جستجو پاک می‌شوند.
فیسبوک در بیانیه‌ای به تولید کنندگان فیلترهای واقعیت افزوده می‌گوید: ما تمامی افکت‌هایی که پیش از این منتشر شده بودند، به همراه تمامی افکت‌های جدید که ادعای درمان، تشخیص یا پیشگیری از ویروس کرونا را دارند، حذف کرد‌ه‌ایم.
دیگر فیلتر‌های واقعیت افزوده که قوانین این کمپانی را زیر پا نمی‌گذارند ولی به نوعی مرتبط با ویروس کرونا هستند، از نتایج جستجو حذف خواهند شد. این کمپانی تنها افکت‌هایی را حذف نمی‌کند که با همکاری با سازمان‌های بهداشتی ساخته شده باشند. این افکت‌ها همزمان با شیوع پاندمی ویروس کرونا به اینستاگرام اضافه شدند، شامل ماسک‌های صورت و ذرات معلق ویروس می‌شوند.
همچنین کوییزهایی تحت عنوان «استایل شما چیست» نیز در این رابطه منتشر شده که از کاربران در مورد ابتلای آن‌ها به این ویروس می‌پرسد و در برخی از آن‌ها از کاربران در مورد نوع دستمالی که استفاده می‌کنند، سوال می‌شود. در کنار مقابله با این فیلترها، اینستاگرام، اطلاعات موثق در رابطه با ویروس کرونا را به سازمان‌های مرتبط بهداشتی لینک خواهد کرد. این لینک در بالای فید کاربران در کشور‌های درگیر با این ویروس قرار خواهد گرفت.
این بروزرسانی‌ها جدیدترین راهکارهای اینستاگرام در قبال نشر اطلاعات غلط در رابطه با ویروس کروناست. این اپ پیش از این نیز هشتگ‌های نشر دهنده اطلاعات غلط در این رابطه را از پلتفرم خود حذف کرده بود و در مقابل، در نتایج جستجوی کاربران سازمان جهانی بهداشت را تبلیغ می‌کرد تا اطلاعات موثق را برای کاربران خود نمایش دهد.
/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول