یوتیوب موقتا استفاده از سیستم خودکار نظارت بر محتوا را افزایش می‌دهد

یوتیوب قصد دارد به‌علت شیوع ویروس کرونا، از بار وظایف کارکنانش بکاهد و تاحدممکن از الگوریتم‌های خودکار این پلتفرم استفاده کند. برای این منظور، این شرکت در نظر گرفته است استفاده از ناظران محتوا را کاهش دهد و برای نظارت بر محتوای قرارگرفته در این پلتفرم، بر سیستم‌های یادگیری ماشین اتکا کند.

در وضعیت عادی، الگوریتم‌های یوتیوب محتوای احتمالا نامناسب را تشخیص می‌دهند و آن‌ها را به‌منظور بازبینی برای ناظران انسانی ارسال می‌کنند. باتوجه‌به اینکه در‌حال‌حاضر به‌علت شیوع ویروس کرونا وضعیت در بسیاری از جوامع درگیر عادی نیست، بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند از لزوم حاضرشدن کارکنان و پیمان‌کاران در محل کار بکاهند. یوتیوب نیز به‌همین‌دلیل قصد دارد حذف محتوای نامناسب را موقتا بدون نظارت انسانی انجام دهد و آن را کاملا به سیستم خودکار تشخیص محتوا واگذار کند.

یوتیوب اذعان کرده است این حرکت به افزایش آمار حذف ویدئوها خواهد انجامید و احتمالا برخی ویدئوها نیز به‌اشتباه حذف خواهند شد؛ ویدئوهایی که قوانین این پلتفرم را نقض نکرده‌اند. رابطه‌ی یوتیوب با خالقان محتوا به‌سبب سیاست‌های پیشین این شرکت در وضعیت چندان مناسبی قرار ندارد و حذف اشتباهی برخی ویدئوهای کاربران مطمئنا با بازخوردهای منفی همراه خواهد شد.

در‌حال‌حاضر، یوتیوب به‌جز در مواردی که قوانین آشکارا نقض شده باشد، ویدئوها را حذف نمی‌کند. همچنین، خالقان محتوا حق اعتراض و درخواست بازبینی مجدد محتوای حذف‌شده را دارند.

یوتیوب در بیانیه‌ی اخیرش اعلام کرده است درنتیجه‌ی اقدامات احتیاطی این شرکت و کاهش نیروی کار، درخواست‌های بازبینی مجدد محتوای حذف‌شده با تأخیر پاسخ داده خواهد شد. احتمالا در روزهای آتی، صدور تعداد بیشتری از اطلاعیه‌های این‌چنینی شرکت‌ها را شاهد باشیم. گوگل نیز دیروز به توسعه‌دهندگان اعلام کرده بود اپلیکیشن‌های پلی‌استور به‌دلیل دورکاری کارکنان و تغییر در زمان‌بندی انجام کارها با تأخیر تأیید خواهند شد.

یوتیوب در بلاگ سازندگانش درباره‌ی اقدام اخیر‌ این‌طور گفته است:

  • از بروز مشکلات احتمالی برای کاربران و خالقان محتوا به‌خوبی آگاهی داریم؛ اما اطمینان داریم برای حفظ سلامت جامعه و کارکنانی که محیط این پلتفرم را سالم نگه می‌دارند، تصمیم درستی اتخاذ کرده‌ایم. از صبر کاربران در این دوره‌ی مشکل‌ساز بسیار سپاسگزاریم.

یوتیوب در ابتدا اعلام کرده بود امکان کسب درآمد از تبلیغات را برای تمامی ویدئوهای شامل محتوای ویروس کرونا غیرفعال می‌کند. بااین‌حال، کمی بعد حاضر شد استثناهایی برای این موضوع در نظر بگیرد. پیش‌تر، مقام‌های دولت بریتانیا برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست درباره‌ی بیماری کرونا از اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی و خالقان محتوا در یوتیوب برای آگاهی‌بخشی به قشر جوان کمک گرفته بودند.

 

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول