قابلیت‌های جدید بلد برای مقابله با کرونا

در حالی‌که کروناویروس، کشورهای متعددی را نیمه‌تعطیل کرده است. هراس مبتلا شدن به این بیماری و استرس ناشی از آن، یک مسئله جدی به‌شمار می‌آید. در همین راستا استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف خدماتی را جهت تسهیل امور و آرامش کاربران ارائه می‌دهند. استارتاپ مسیریابی بلد، نیز چندی پیش اعلام کرد که در اپلیکیشن و نسخه وب خود، اطلاعات ۲۰۱ بیمارستان و مراکز درمانی که خدمات مربوط به ویروس کرونا را ارائه می‌دهند، قرار داده است. حال در نسخه جدید خود، که شامل تغییراتی برای دسترسی آسان‌تر کاربران می‌شود، برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، مناطق پرتردد تهران را روی نقشه نشان می‌دهد.

یکی از اقدامات اپلیکیشن بلد، نشان دادن میزان تردد افراد در سطح شهر است که درواقع با نشان دادن مسیر در مناطق خلوت، مانع حضور افراد در مکان‌های شلوغ می‌شود. طبق گزارش بلد، از میان ۱۰۰ نقطه پرتردد ، بیش از ۵۰  نقطه شامل مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌شود. زویا نیکنام، مدیر روابط عمومی نقشه و مسیریاب بلد، در این‌باره به خبرنگار آی‌چیزها گفت: «باتوجه به شیوع بیماری کرونا که کل کشور را درگیر کرده است و به احتمال زیاد تا ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. همه تمرکز ما روی نقشه و مسیریابی دقیق‌تر است تا در این مدت کاربران برای انجام کارهای روزمره خود یا مراجعه به بیمارستان بتوانند از سریع‌ترین راه به مقصد خود برسند. همه تلاش ما یرا این است که با ارائه روش‌های مختلف به کاربرانمان، نیازهای مختلف افراد در حوزه‌های تامین مایحتاج روزانه و نیازهای اصلیشان برطرف شود و تا جای ممکن از خانه خارج نشوند مگر برای کارهای ضروری.»

از قابلیت‌هایی که در نسخه جدید بلد اضافه شده است، اضافه شدن جست‌وجو هنگام تغییر مبدا و مقصد، مسیریابی حمل‌ونقل عمومی است. همچنین تغییراتی نیز در مکان‌های منتخب و صفحه poi ایجاد شده است. طراحی صفحه اول برای انتخاب ساده تر روی نقشه، طرح روز و شب در حالت مسیریابی، امکان تغییر در تنظیمات انتخاب نشانگر، دستیار صوتی و طرح ترافیک در هنگام مسیریابی، طراحی جدید صفحه مکان‌های منتخب از دیگر خدمات ارائه شده در نسخه جدید اپلیکشن بلد به شمار می‌آیند. از سوی دیگر قابلیت‌های جدید در بخش تنظیمات که در این قسمت بیشترین تغییر در قسمت تنظیمات صوتی صورت گرفته است که امکان تغییر دستیار صوتی در هنگام رانندگی را برای کاربران فراهم می‌کند.

/آی‌چیزها/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول