سبک زندگی مجازی استاندارد منوط بر داشتن سواد فضای مجازی است

علی صابری کارشناس حوزه رسانه، در گفت و گو با خبرگزاری فارس:

  • با متحول شدن ساختارهای ارتباطی و تعاملی در فضای مجازی محیط جدیدی شکل گرفته است که این محیط نوعی از زندگی با فناوری های مختلفی بوده که در صورت عدم دانش لازم آسیب های آن در ابعاد مختلف فرد و جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
  • همچنانکه داشتن زندگی سالم مجازی محصول سواد فضای مجازی بوده آسیب های فضای مجازی نیز نتیجه عدم سواد این محیط است.
  • داشتن سواد فضای مجازی برای هر کاربر این محیط یک امتیاز و ضرورت است تا بتواند زندگی مجازی خود را مدیریت کند و دارای سبک زندگی مجازی استانداردی شود؛ نوعی از زندگی مجازی مطلوب که بهترین نتیجه ها را برای هر کاربر داشته باشد.
  • همچنانکه داشتن زندگی سالم مجازی محصول سواد فضای مجازی بوده آسیب های فضای مجازی نیز نتیجه عدم سواد این محیط است؛ همچنین تأکید بر مقوله یادگیری و آگاهانه تعامل کردن عامل رشد و موفقیت به شمار می رود و غفلت از این شاخص در زندگی مجازی نیز سبب خواهد شد تا افکار و رفتارها آسیب ببینند و با تعاملات و ارتباطات ناآگاهانه زندگی ناسالمی در فضای مجازی شکل بگیرد؛ جامعه مجازی آسیب زا، محیطی غیر استاندارد  برای زندگی مجازی خواهد شد.
  • ما باید همسو با امکانات و مزایای فضای مجازی به آسیب ها و عوارض آن نیز آگاه باشیم و تعامل را با این محیط آگاهانه انجام بدهیم یعنی سواد محور عمل کنیم، الگویی تعاملی که سبب ایجاد و انتشار محتواهای سالم و کاربردی در فضای مجازی شود؛ در اینصورت است که هر کاربر دارای سبک زندگی مجازی سالمی خواهد شد.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول