راه‌اندازی شبکه مجازی کتاب‌خوانان در پیام رسان‌های داخلی

 با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا و تعطیلی کتابخانه‌های عمومی از اوایل اسفند‌ماه ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ به منظور حفظ سلامت کتابداران و اعضاء کتابخانه‌های عمومی در تعطیلی اضطراری به سر می‌برند.

بر این اساس معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد با هدف تبدیل این تهدید تعطیلی کتابخانه ها به فرصت کتابخوانی، کمتر شدن فاصله میان اعضاء و کتابداران و انعکاس محتوای ترویجی تولید شده در حوزه کتاب در نهاد کتابخانه های عمومی کشور شبکه مجازی کتابخوانان در پیام رسان بله راه اندازی شد تا  ضمن هم افزایی، تجربیات کتابداران و اعضاء در ترویج کتابخوانی  منعکس شود.

در «شبکه مجازی کتابخوانان» محتوای ترویجی و فرهنگی برای گروه‌های مختلف سنی تدارک دیده شده است و طبق برنامه زمان بندی، در طول روز منتشر می‌شود.

معرفی آداب و رسوم مناطق در نوروز، شعرخوانی، شاهنامه‌خوانی، قصه گویی، کتاب هدهد سفید، بازی، سرگرمی، کاردستی، خلاقیت، نقاشی های برگزیده، اخبار و اطلاعیه‌ها، معرفی کتاب و … از جمله موضوعات محوری در انتشار محتوا در این کانال است که کتابداران و اعضاء در تولید محتوای آموزشی، ترویجی و فرهنگی آن نقش دارند.

برای عضویت در این کانال می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

این کانال پس از ایام نوروز با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی و جذب مخاطبان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی، در پیام رسان های دیگر در فضای مجازی از جمله روبیکا، گپ و… فعالیت خود را توسعه خواهد داد.

 

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول