با پیام رسان ویدیویی مارکو پولو در کنار خانواده خود باشید

قرنطینه خانگی در پی شیوع ویروس کرونا سبب شده کاربران زیادی به منظور حفظ ارتباط با دوستان، اعضای خانواده و مخصوصا همکاران خود به اپلیکیشن‌های پیام‌ رسان رو بیاورند. با مراجعه به گوگل پلی استور یا اپ استور، با تعداد زیادی نرم افزار پیام رسان مواجه خواهید شد. کاربرد بیشتر آن‌ها یکسان بوده و تنها تفاوتشان، اختلاف در رابط کاربری است. آن‌ها ارسال پیام‌های متنی، برقراری تماس صوتی و تماس تصویری را برایتان میسر می‌کنند. پیام رسان ویدیویی مارکو پولو در مقایسه با آن‌ها راهکار متفاوتی در پیش گرفته و کاربردی فوق‌العاده، مخصوصا برای افراد پرمشغله دارد.

درباره پیام رسان ویدیویی مارکو پولو

این اپلیکیشن به دست یک گروه از توسعه‌دهندگان به نام Joya Communications ایجاد شده است. توسعه‌دهندگان، مارکو پولو را یک پیام رسانی ویدیویی برای افرادی پرمشغله خطاب می‌کنند. ممکن است به خاطر مشغله زیاد قادر به هماهنگ کردن زمان خود با بقیه به منظور برقراری تماس ویدیویی از طریق اسکایپ، واتس اپ یا دیگر اپلیکیشن‌های پیام رسان نباشید. محدودیت دیگر، تفاوت در ساعت مناطق مختلف دنیا است، به همین دلیل ساعت خالی دوستتان در کشوری دیگر، درست در میانه ساعت خواب شبانه شما قرار دارد!

با برنامه Marco Polo به شکلی متفاوت با دیگران تماس تصویری برقرار می‌کنید. این مکالمه لزوما نباید بلادرنگ و آنی باشد. اگر در زمان ضبط ویدیو و قرارگیری جلوی دوربین، مخاطب آنلاین باشد، خیلی عادی، رو در رو، با یکدیگر صحبت خواهید کرد. در غیر این صورت مکالمه ویدیویی شما ضبط شده و در اختیار مخاطب قرار خواهد گرفت. وی می‌تواند بعدا این مکالمه را تماشا کرده و به آن پاسخ بدهد. اگر در زمان پاسخ دادن وی، شما آنلاین باشید، مکالمه رو در رو شکل خواهد گرفت.

حین استفاده از پیام رسان‌های دیگر با قابلیت برقراری تماس تصویری، به منظور صحبت با دیگران یا اشتراک‌گذاری لحظات خود با آن‌‌ها، باید از فرد مورد نظر درخواست کنید تا زمانی خالی فراهم کرده و اتصالش به اینترنت را برقرار کند. شاید فرد، حین کار یا قرارگیری در محیطی بیرون از منزل بتواند با هندزفری یا ایرباد، با شما به صورت بلادرنگ مکالمه صوتی داشته باشد، اما برقرار مکالمه ویدیویی، شرایط خاصی می‌طلبد. به همین دلیل دیر به دیر می‌توانیم با عزیزانمان به صورت تصویری، از راه دور، مکالمه داشته باشیم. پیام رسان ویدیویی مارکو پولو این محدودیت‌ها را از بین برده است.

هر زمان که دوست دارید، ویدیویی طولانی یا کوتاه از خود گرفته و لحظاتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. هر قسمت از صحبت شما، بخشی از یک مکالمه خواهد بود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، بعد از ارسال ویدیو توسط یکی از مخاطبان، این قسمت به مکالمه‌های بعدی اضافه می‌شود تا بعدها بتوان همه را به صورت پیاپی مرور کرد.

پیش از ادامه مطلب، لینک دانلود این برنامه رایگان را قرار می‌دهیم. خوشبختانه مارکو پولو برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس موجود و استفاده از آن رایگان است:

پیام رسان Marco Polo چگونه کار می‌کند؟

بعد از وارد شدن به اپلیکیشن، باید با استفاده از شماره موبایل خود در سامانه مارکو پولو ثبت نام کنید. شبیه به واتس اپ و دیگر پیام رسان‌هایی که از شماره موبایل به عنوان یوزر نیم استفاده می‌کنند، اگر هر یک از مخاطبان شما پیشتر در مارکو پولو ثبت نام کرده باشند، می‌توانید برای وی پیام بفرستید. دسترسی‌های اولیه مورد نیاز اپلیکیشن، مخاطبان، دوربین و میکروفون است.

هوم اسکرین برنامه، محل نمایش مکالمه‌های شما است. این مکالمات، مربوط به افرادی است که پیشتر با آن‌ها مکالمه ویدیویی را آغاز کرده یا آن‌ها به تازگی، برای شما پیامی فرستاده‌اند. در یک تب جداگانه با نام Suggested فعال‌ترین دوستانتان را مشاهده خواهید کرد. برای شروع یک مکالمه ویدیویی، روی نام مخاطب مورد نظر ضربه بزنید. در صفحه جدید، با لمس دکمه آبی رنگ Start، ضبط ویدیو آغاز خواهد شد.

در ادامه، همه ویدیوهایی که شما یا مخاطب مورد نظر برای یکدیگر ارسال کرده‌اید، در پایین صفحه نمایش، لیست خواهد شد. همواره می‌توان آن‌ها را مرور کرد و با استفاده از یک سری شکلک، به این ویدیوها پاسخ داد.

حین مشاهده یک ویدیوی ارسال شده توسط بقیه، می‌توانید به آن‌ها به شکل‌های مختلف واکنش نشان بدهید. این ویژگی شبیه به قابلیت پریسکوپ (Periscope) توئیتر است. در سمت راست نمایشگر، تعدادی اموجی مشاهده خواهید کرد. به وسیله لمس هر یک از آن‌ها، واکنشتان به ویدیوی کنونی را نشان می‌دهید.

یکی از این آیکون‌ها، قرمز رنگ و به شکل رکورد است. به وسیله لمس آن می‌توانید یک ویدیوی کوتاه با هدف واکنش نشان داده به تکه‌ای مشخص از ویدیوها، ضبط کنید. این کار برای پاسخ دادن به یک سوال مشخص یا کامنت دادن درباره یک قسمت خاص، کاربردی است. به این ترتیب ارتباط بین ویدیوها حفظ شده و انسجام قسمت‌های مختلف مکالمه، به خاطر تعدد ویدیوها، از بین نخواهد رفت.

بعد از واکنش نشان دادن به هر ویدیو، یک دایره روی قسمت مربوط به آن در پایین رابط کاربری ظاهر خواهد شد. به همین دلیل پاسخ هر قسمت از مکالمه مجزا بوده و به راحتی قابل تشخیص است. به عبارتی در صورتی که یکی از اموجی‌های آماده را انتخاب کرده یا ویدیویی کوتاه برای پاسخ دادن ضبط کنید، به عنوان یک قسمت جدید به مکالمات اصلی اضافه نخواهند شد.

ارسال متن و عکس در پیام رسان ویدیویی مارکو پولو

خوشبختانه این پیام رسان با وجود تمرکز روی مکالمه‌های تصویری به شکلی کاملا متفاوت، امکان ارسال متن و عکس را نیز برایتان میسر کرده است. بعد از ورود به یکی از مکالمات، به جای لمس کردن دکمه آبی رنگ Start، آیکون شبیه به گالری یا متن را لمس کنید که در طرفین دکمه Start قرار گرفته‌اند.

با انتخاب آیکون گالری، می‌توانید همان لحظه یک عکس با دوربین گرفته و برای مخاطب ارسال کنید یا از گالری، یکی از تصاویر موجود را برگزینید. با انتخاب آیکون متن، می‌توانید نوشته‌ای برای مخاطب بفرستید.

این پیام، شبیه به ارسال یک متن در استوری اینستاگرام خواهد بود. پس با وجود فراهم بودن امکان ارسال متن، پیام رسان ویدیویی مارکو پولو برای این کار اصلا مناسب نیست.

به وسیله لمس آیکون تک شاخ، پنجره‌ای شامل ابزارهایی برای اعمال یک سری افکت ظاهر خواهد شد. در قسمت Filters می‌توانید یک سری افکت بصری به ویدیوهای خود اعمال کنید. این فیلترها نرم و لطیف نبوده و تغییراتشان روی ویدیو، اساسی خواهد بود! به عنوان نمونه می‌توانید خود را تبدیل به یک نقاشی کنید.

قسمت دیگر Voice Effects است. در این قسمت ابزارهایی به منظور تغییر صدای خود در ویدیوها در اختیارتان قرار می‌گیرد. افکت‌های این قسمت شامل Helium ،Macho و Robot است. هر یک به شکلی متفاوت و عجیب، صدایتان را تغییر خواهد داد. مخصوصا حین صحبت کردن با کودکان، این افکت‌های صوتی می‌توانند بسیار جذاب و سرگرم‌کننده باشند.

دو بخش دیگر، Text و Doodle نام دارند. از طریق آن‌ها می‌توانید قبل یا حین ضبط ویدیو، نوشته یا طرح‌هایی به محتوا اضافه کنید. با این ابزارها، از طریق نمادهای گرافیکی، بهتر قادر به رساندن منظور خود به مخاطب خواهید بود.

مکالمه گروهی در پیام رسان تصویری مارکو پولو

امکان برقراری مکالمه گروهی، ویژگی بسیار مهمی است که کاربران زیادی را در دوران قرنطینه خانگی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، به استفاده از پیام رسان ویدیویی مارکو پولو تشویق کرده است. در تست اولیه، گروهی بزرگ متشکل از تعداد زیادی از اعضای خانواده خود، شکل دادیم. نتیجه کاملا قابل قبول بود. می‌توانید چند مکالمه گروهی ایجاد کرده و برای سازماندهی، به هر کدام یک نام متفاوت نسبت بدهید.

در نهایت، باید به بررسی هزینه استفاده از این اپلیکیشن پیام رسان بپردازیم. در حالت عادی استفاده از برنامه رایگان بوده و برای بهره بردن از قابلیت‌های آن، نیازی به پرداخت هزینه نیست. یکی از مشکلات استفاده از نسخه رایگان برنامه، حذف شدن مکالمه‌های قدیمی و مخصوصا غیر فعال است. در صورتی که می‌خواهید مارکو پولو همه پیام‌هایتان را در فضای ابری ذخیره نگه دارد، باید اشتراک اپلیکیشن را خریداری کنید.

تیم توسعه پیام رسان ویدیویی مارکو پولو در ابتدای راه قرار دارد. کاربران می‌توانند با وجود عدم نیاز به آرشیو مکالمات خود، به وسیله خرید اشتراک، آن‌ها را برای ادامه کار تشویق کنند. هزینه اشتراک برنامه ماهیانه ۹ پوند است. با پرداخت ۹۸ پوند به صورت یکجا، اشتراک یک ساله را خریداری خواهید کرد.

 

/گجت نیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول