چگونگی ورود دانش آموزان به شبکه اجتماعی شاد

وزارت آموزش و پرورش با طراحی راهنمای عمل شبکه اجتماعی دانش‌آموزان برای آموزش (شاد) و فرایند ورود به این شبکه اجتماعی به صورت اینفوگرافی به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد که با چه شیوه‌هایی وارد این شبکه شوند.

فرایند ورود به شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) طی سه مرحله از سوی مدیر مدرسه، معلمان و دانش آموزان باید صورت گیرد. همه اعضای مدرسه و دانش آموزان جهت استفاده از سامانه باید یکی از نرم‌افزار‌های سروش، آی گپ، بله، گپ و روبیکا را که توسط مدیر انتخاب می‌شود، در تلفن همراه یا رایانه نصب کنند.

در گام اول؛ راه اندازی توسط مدیر مدرسه، انتخاب پیام‌رسان از سامانه سناد. در این مرحله پیام‌رسان در گوشی همراه یا رایانه نصب شده و با ورود به بات (شاد) و کد ملی ثبت و اطلاعات کلاس‌ها و معلمان تایید می‌شود.

همچنین در گام دوم؛ راه اندازی توسط معلمان، نصب پیام رسان انتخابی مدیر مدرسه، انتخاب گزینه معلم (مشاهده کد ملی و گروه‌های کلاس) و تایید صحت اطلاعات برای ورود به این شبکه است.

برای ورود به این شبکه در گام سوم؛ راه اندازی توسط دانش آموزان، نصب پیام رسان انتخابی مدیر مدرسه، ورود به بات (شاد) و انتخاب گزینه دانش آموز، کلیک بر روی لینک (shad.medu.ir) در پیام رسان و ورود به صفحه اصلی شاد و ثبت اطلاعات درخواستی و با تایید آن ورود به لینک کلاس است.

چگونگی ورود دانش آموزان به شبکه اجتماعی شاد
با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت مبنی بر قرنطینه خانگی و به حداقل رساندن رفت‌وآمد‌ها جهت حفظ سلامتی افراد، وزارت آموزش‌وپرورش اقدام به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی «شاد» کرده است تا مربیان پیش‌دبستانی، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان بتوانند از طریق کلاس‌های مجازی، نوآموزان، دانش‌آموزان و هنرآموزان را در سراسر کشور آموزش دهند.مهدی شرفی رییس مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در این باره گفت:

  • شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) از ۱۶ فروردین ماه برای تمام دانش آموزان در اقصی نقاط کشور فرآیند آموزش دروس را آغاز می‌کند.
  • این شبکه مجازی یک زیرساخت کلی برای آموزش و پرورش است که قابلیت ارائه خدمات آموزشی به ۱۶ میلیون دانش آموز را دارد.
  • میزان استفاده دانش آموزان از شبکه اجتماعی (شاد) به ظرفیت فناوری ارتباطات، شبکه اینترنت و دستگاه‌های هوشمند خانواده‌ها و معلمان بستگی دارد. با این حال زیرساخت‌های لازم توسط آموزش و پرورش برای همه دانش آموزان مهیا شده است.
/ایرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول