شبکه «شاد» برای دانش‌آموزان ابتدایی فعال شد

 مهدی شرفی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت شبکه دانش آموزی شاد، اظهار کرد:

  • در حال حاضر این شبکه برای مقطع ابتدایی فعال شده و مدارس منتخب توانسته‌اند آموزش خود را در فضای ایمن مجازی آغاز کنند.
  • سایر مدارس نیز به مرور زمان به شبکه شاد اضافه می‌شوند و این شبکه زیرساختی است که فضای یادگیری را برای تمامی دانش‌آموزان بدون هیچ محدودیتی فراهم کرده است.
  • زیرساخت شبکه آموزشی شاد در واقع نقطه اتصال میان دانش‌آموزان و معلمان است اما برای استفاده نیاز است تا همه دانش‌آموزان برای حضور در این فضای آموزشی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
  • میزان استفاده دانش‌آموزان از شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) به ظرفیت فناوری ارتباطات، شبکه اینترنت و دستگاه‌های هوشمند خانواده‌ها و معلمان بستگی دارد، زیرساخت‌های لازم از سوی آموزش و پرورش برای همه دانش‌ آموزان مهیا شده است و جدول برنامه درسی دانش‌آموزان را معاونان آموزشی تعیین کرده و این برنامه‌ها در واقع مطابق برنامه هفتگی کلاس‌های حقیقی تعیین شده است.
  • با توجه به اینکه کشش یادگیری مجازی سنگین‌تر است، این آموزش‌ها تقریبا نصف ساعات درسی هفتگی دانش‌آموزان درنظر گرفته شده است.
  • آموزش و پرورش قصد دارد تا در فاز بعدی کار از تمام ظرفیت بخش خصوصی از پیام‌رسان گرفته تا تولیدکنندگان ابزارهای آموزشی الکترونیکی که بتوانند خدمات آموزشی ارائه دهند، استفاده کند.
  • هر مجموعه تولیدکننده ابزارهای کمک آموزشی و آموزشی می‌تواند به آموزش و پرورش خدمات دهند و در حال حاضر بحث فراخوان این موضوع هم مطرح است تا مدیران مدارس به صورت اختیاری از خدمات این تولیدکنندگان در بخش آموزشی استفاده کنند.

/فارس/

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول