نمایشگاهی نه برای وبلاگ نویسان

جشنواره ها و مسابقات- دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از نخستین روز دومین ماه پاییز کار خود را شروع کرده است. اما علی رغم حضور یک بخش مجزا به نام «سایت های اینترنتی و وبلاگ»، حضور مجامع وبلاگی بسیار کم رنگ و در واقع ناچیز است.

در میان خیل غرفه های استقرار یافته در مصلای تهران، حضور مجامع و کانون های وبلاگی بسیار ناامید کننده است. «مجمع وبلاگ نویسان مسلمان» تنها تشکل وبلاگی است که در نمایشگاه دوم غرفه دارد و در میان هزارتوی راهروهای گیج کننده طبقه همکف، پاسخگوی سئوالات وبلاگ نویسان و علاقمندان به وبلاگ است. عدم حضور مجامع وبلاگی، از جمله «کانون وبلاگ نویسان مذهبی»، «هیئت بلاگ» و به خصوص «دفتر توسعه وبلاگ دینی» باعث شده است که با یک نگاه واقع گرایانه، نمایشگاه دوم از نظر وبلاگی خالی از اتفاق بوده و هیچ پایگاه و جایگاهی در میان وبلاگ نویسان نداشته باشد.
با کمی جست و جوی بیش تر در میان غرفه های در هم ریخته، چند غرفه وبلاگی دیگر پیدا می کنیم که کمی دلمان خوش بگذراند. غرفه وبلاگ مجله فرهنگی «راه» یکی دیگر از غرفه های وبلاگی مستقر در مصلای تهران است که جز معرفی وبلاگ این غرفه، هیچ اتفاق دیگری در آن نمی افتد. وبلاگی که از دی ماه 1386 روی سرور بلاگفا کار خود را آغاز کرده و به طور مرتب به روز می شود.
غیر از دو غرفه مجمع و مجله راه، غرفه دیگری هم وجود دارد که ظاهرا یک مسابقه ویژه وبلاگ نویسان است. اما روند اجرایی آن هر وبلاگ نویسی را از شرکت در آن مسابقه منصرف می کند.
غرفه مسابقه وبلاگ نویسی که از طرف ستاد اجرایی نمایشگاه تعریف شده است، در چند موضوع محدود، آماده دریافت نام و اطلاعات وبلاگ های مراجعه کنندگان است و جالب این جاست که شرکت کنندگان باید تا 8 آبان ماه مطالب وبلاگ خود را بر اساس موضوع، روی یک لوح فشرده ضبط کرده و تحویل این غرفه دهند که شاهد یک روش جدید در مسابقات وبلاگی هستیم!
به طور کلی حضور کم رنگ و بی روح غرفه های وبلاگی و از طرف دیگر ادامه عدم توجه مسئولین به موضوع وبلاگ باعث شده است که این رسانه هم چنان ناشناخته باقی بماند و آسیب ها و زوایای پنهان آن هم چنان در میان وبلاگ نویسان، معرفی نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول