برندگان «تولدي نو» اعلام شدند

جشنواره‌ها و مسابقات- ستاد عمره دانشجويی اسامی برندگان بخش وبلا‌گ‌نويسی چهارمين جشنواره سراسری ادبی، هنری و فرهنگی «تولدی نو» را اعلام كرد.

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، وبلاگ «سكر» رتبه اول، وبلا‌گ‌های «هم‌قدم با هاجر» و «آيه‌های اشك» به طور مشترك رتبه دوم و وبلاگ «حاج حميد» رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.
سهميه و هزينه سفر عمره مفرده به همراه لوح تقدير و تنديس جشنواره، سهميه و يك دوم هزينه سفر عمره مفرده به همراه لوح تقدير و تنديس جشنواره و سهميه و يك‌سوم هزينه سفر عمره مفرده به همراه لوح تقدير و تنديس جشنواره به ترتيب به نفرات اول تا سوم اين مسابقه اعطا می‌شود.
كيفيت و محتوای مطالب، رعايت اصول نگارشی، هم‌خوانی محتوا و فرم(به‌خصوص در انتخاب قالب)، استمرار در نوشتن وبلاگ، استفاده از امكانات جانبی برای وبلاگ‌ها از قبيل موسيقی متناسب با موضوع وبلاگ، گرافيك در متن و قالب، عكس، طرح و غيره، ابتكاری و خلاقانه بودن مطالب، زيبايی و جذابيت ظاهری وبلاگ، ميزان بازديد و نظرات خوانندگان از معيارهای مطرح شده در داوری اين مسابقه بود.
«فرهاد صفريان»، از داوران بخش وبلاگ‌نويسی حج، در گفت‌و‌گو با ايكنا، با بيان اين‌كه ارزيابی اين بخش در دو قالب فنی و محتوايی انجام گرفته، بر ارزش بيش‌تر معيار محتوايی در انتخاب وبلاگ‌های برگزيده تأكيد كرد.
صفريان با اشاره به اين‌كه 350 وبلاگ در اين مسابقه شركت كردند، گفت:«از اين ميزان 80 وبلاگ به طور تخصصی به موضوع حج پرداختند و برای هيأت داوران نيز وبلا‌گ‌هايی كه به تجربيات شخصی خود از اين سفر معنوی، پرداخته بودند و اطلاعات صحيحی از حج را در اختيار كاربران گذاشتند در اولويت قرار داشته است.»
اين داور در ارزيابی خود از ميزان رعايت استانداردهای فنی و محتوايی در اين مسابقه افزود:«در ارزيابی اوليه از 350 وبلاگ، 250 وبلاگ به دليل نداشتن استانداردهای فنی و محتوايی لازم، حذف شدند و 12 وبلاگ به مرحله پاپانی راه يافتند كه در نهايت 4 وبلاگ به عنوان وبلاگ‌های برگزديده حج انتخاب شدند.»
گفتني است با توجه به اهميت سفر عمره دانشجويی و با تأكيد بر ثبت خاطرات معنوی اين سفر و هم‌چنين توليد محتوای غنی پيرامون حج، سفر عمره، خانه خدا، حرم نبوی و شخصيت حضرت پيامبر اعظم(ص)، شخصيت معصومين(ع)، ائمه اطهار و قبرستان بقيع، شخصيت حضرت فاطمه(س) در شبكه جهانی، چهارمين جشنواره سراسری ادبی، هنری و فرهنگی تولدی نو يكی از بخش‌های قابل توجه خود را به امر وبلاگ‌نويسی اختصاص داد. رقابت وبلاگ‌ها در اين جشنواره در دو رشته جداگانه؛ وبلاگ‌های اختصاصی و عمومی انجام گرفت.
انتهاي خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول