سرویس دهنده ها نیامدند!

یادداشت- جاي خالي سرويس دهنده هاي وبلاگ هاي فارسي در بخش وبلاگ ها و وب سايت هاي جشنواره رسانه هاي ديجيتال براي بازديدکنندگان اين نمايشگاه سوال شده است.بلاگفا، پرشين بلاگ، پارسي بلاگ، ميهن بلاگ و تمامي سرويس دهنده هاي وبلاگ فارسي در ايران به دومين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال نيامدند تا جاي خالي وبلاگ نويسي در اين فضا احساس شود.

به نظر مي رسد نيامدن اين سرويس دهنده هاي اصلي به نمايشگاه به اختلافات سال گذشته بازگردد. آغاز اختلافات در نمايشگاه سال گذشته به تقسيم ناعادلانه غرفه هاي نمايشگاه بين سرويس دهنده بازمي گشت که موجب قهر چند سرويس دهنده و تعطيلي غرفه ها شد. اما اين اختلافات با اظهارات حامد طالبي که يکي از مسوولان بخش وبلاگ بود تشديد شد. وي در مناظره يي با مدير بلاگفا اعتراض وي را نوعي فاشيست گرايي ضدانقلاب خواند. اما نکته جالب تر قرار گرفتن سرويس دهنده پارسي بلاگ در بين تحريم شده ها است.
اين سرويس دهنده که در شهر قم فعال است و به عنوان يک سرويس دهنده ديني معروف است، سال گذشته جزء مسوولان اين نمايشگاه بود و فعاليت هاي بسزايي در نمايشگاه يکم انجام داده است.
به نظر مي رسد اختلاف بين سرويس دهنده هاي ايراني و برگزارکنندگان اين نمايشگاه ريشه يي تر از اين موضوع باشد و به مواضع و محدوديت هاي ايجاد شده براي اين سرويس دهنده ها از سوي وزارت ارشاد بازگردد. هرچند شنيده شده است که بعضي از مديران سرويس دهنده ها در قبال حضور در اين نمايشگاه از دبيرخانه مبالغي را درخواست کرده اند اين در حالي است که دبيرخانه اين نمايشگاه بابت هر متر غرفه 40 هزار تومان دريافت کرده است.سايت بلاگفا و ميهن بلاگ دوره قبل جشنواره توسعه جامعه مجازي ايران را نيز تحريم کرده بودند.

محمداسماعیل حق پرست
روزنامه اعتماد

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول