فقط یک اختلاف بین برادران است

یادداشت- دوست گرامي، جناب آقاي حق پرست در نوشته اي که در روزنامه‌ي اعتماد چاپ شده، مطلبي را با عنوان “سرويس دهنده ها نيامدند” مطرح کرده و در طي آن به نوعي توافق ضمني بين سرويس دهندگان وبلاگ براي تحريم اين نمايشگاه اشاره داشته اند.

ايشان در بخشي از نوشته گفته‏اند : “… اما نکته جالب تر قرار گرفتن سرويس دهنده پارسي بلاگ در بين تحريم شده ها [منظورشان تحريم کنندگان بوده]است. اين سرويس دهنده … سال گذشته جزء مسوولان اين نمايشگاه بود و فعاليت هاي بسزايي در نمايشگاه يکم انجام داده است. به نظر مي رسد اختلاف بين سرويس دهنده هاي ايراني و برگزارکنندگان اين نمايشگاه ريشه يي تر از اين موضوع باشد و به مواضع و محدوديت هاي ايجاد شده براي اين سرويس دهنده ها از سوي وزارت ارشاد بازگردد.”

بايد بگويم که ما سال گذشته هيچگونه مسئوليت رسمي و يا غيررسمي در برگزاري نمايشگاه نداشته‏ايم، يک غرفه گرفتيم و يکي دو سخنراني و شرکت در ميزگرد و مصاحبه هم داشتم. کاملاً مانند بقيه، مبادرت به ثبت نام و رزرو غرفه نموديم و بابت آن پول پرداخت کرديم. (حتي بعد از اتمام نمايشگاه در روزآخر به همکاران ما گفتند که تا تسويه حساب مالي نکنيد اجازه‌ي خروج اموال از نمايشگاه را نداريد)

در نمايشگاه سال گذشته مشکلات و دلخوري هائي بين سرويس دهنده هاي وبلاگ (وبرخي از ديگر شرکت کنندگان) با دست اندرکاران پيش آمد که البته اين اختلافات از يک جنس هم نبود.
ما نيز به سهم خود مواردي را به مسئولان ذي‏ربط منتقل کرديم و پاسخهائي دادند که البته نوعاً براي ما قانع کننده هم نبود، اما شرکت نکردن ما در نمايشگاه امسال هيچ ربطي به آنچه بعنوان تحريم ذکر شده، ندارد. هر چند مسائل موجود در نمايشگاه پارسال، تا حد زيادي انگيزه و علاقه‌ي گذشته را از ما گرفته‏بود، اما علت عمده در عدم حضور، مشکلات اجرائي بعلت عدم سکونت در تهران و نيز اشتغالات بنده و تيم پارسي بلاگ در اين مقطع زماني بوده‏است.

به نظر من، اينکه از شرکت نکردن سرويسهاي وبلاگ در يک نمايشگاه استفاده‌ي ابزاري در راستاي تضعيف حرکتهاي خوب ملي مانند نمايشگاه رسانه‏هاي ديجيتال بشود، کار پسنديده‌اي نيست و بايد بگويم که حتي اگر اختلافاتي بين ما و دوستان برگزار کننده‌ي نمايشگاه وجود داشته باشد، اين يک مسئله‌ي کاملاً داخلي بين برادران است و برادران هيچوقت اجازه نمي دهند ديگران از اين اختلافات سوء استفاده کنند.

سیدمحمدرضا فخری

One comment

  • میم صاد

    کاش فرق حامد طالبی و مجتبی طالبی رو هم گوشزد کرده بودید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول