17وبلاگ فارسی؛ برگزیدگان جایزه دویچه وله

جشنواره ها و مسابقات- برندگان جایزه وبلاگی «دویچه وله» اعلام شدند که در این میان سهم وبلاگ نویسان فارسی در وبلاگ های برتر، 17 وبلاگ بود که در این میان تعداد 11 وبلاگ در بخش وبلاگ های برگزیده فارسی بودند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» برندگان جایزه وبلاگی «دویچه وله» طی مراسمی امروز 7 آذرماه در برلین آلمان در شش بخش اعلام شدند.

در بخش بهترین وبلاگ، وبلاگ دیرتش باد با کسب 18درصد آرا رتبه سوم را از میان 11وبلاگ منتخب کسب کرد.
در بخش بهترین پادکست، پادکست رادیو کالج پارک و آق فری و شرکا به ترتیب رتبه های 3 و 4 را با 12درصد و 9 درصد آرا در میان 11 پادکست منتخب کسب کردند.
هم چنین در بخش بهترین ویدئوبلاگ، ببین تی.وی توانست با جلب 15درصد آرا، رتبه دوم را در میان 11 ویدئوبلاگ منتخب کسب کند.
در بخش وبلاگ های متمایز و عجیب و غریب، وبلاگ آقای اوف با 25درصد آرا، رتبه نخست این بخش را از آن خود کرد.
در بخش وبلاگ های خبرنگاران بدون مرز نیز، وبلاگ تغییر برای برابری با 13درصد آرا، رتبه سوم این بخش را به نام خود کرد.
هم چنین در بخش وبلاگ های برتر فارسی به ترتیب وبلاگ های ویولت و توکای مقدس با 30درصد، عصیان با 12درصد، آینده و الیزه با 5 درصد، آزادنویس با 4 درصد، بر ساحل سلامت، پاگرد، لابراتوار کلنگ و آقااجازه با 3درصد و افغان نوشت با 2درصد برترین وبلاگ های فارسی این جایزه شناخته شدند.

گفتنی است جوایز اصلی برگزیدگان این جشنواره در بخش اصلی یک رایانه همراه HP 2730p، در بخش های بهترین ویدئو بلاگ، بهترین پادکست، بهترین وبلاگ خبرنگاران بدون مرز و عجیب ترین وبلاگ یک رایانه همراه HP 2133 و در بخش وبلاگ های هر زبان هم یک Freecom MusicPal Internetradio اهدا خواهد شد. البته «دویچه وله» جوایز دیگری را هم برای برگزیدگان در نظر گرفته است.

لازم به ذکر است داور ایرانی این مسابقه برای قضاوت وبلاگ های فارسی فرناز سیفی بوده است که از فعالان حوزه وبلاگ است. گفته می شود سیفی در ژانویه 2007 به اتهام فعالیت علیه امنیت ملی، مدتی بازداشت بوده و با قرار وثیقه هم اکنون آزاد است.

«دویچه وله» در واقع صداوسیمای برون مرزی کشور آلمان به حساب می آید که در حال حاضر بزرگ ترین جایزه وبلاگی بین المللی را در یازده زبان وبلاگی برتر دنیا هر ساله برگزار می کند.
انتهای خبر/.

۵ comments

  • آماری که آورده اید، مربوط به همه پرسی عمومی در اینترنت بوده است. در بخش وبلاگ های برتر فارسی وبلاگ آزادنویس از سوی داوران به عنوان بهترین وبلاگ فارسی انتخاب شد.

  • سلام…جالبه…تا اونجايي هم كه من ميدونم قريب به اتفاق اين وبلاگها از يه طيف فكري خاص هستند!
    همون طيفي كه دويچوله ي فارسي توي خبرها و نوشته ها از اون حمايت ميكنه!

  • همدانی

    معیار عمومی این آلمانی ها همان سیاست شیاطین غربی علیه مردم و ایران نوشتن و سیاه نمایی است خدا بخیر کندکه چگونه است نویسندگان این مرزو بوم مورد توجه بیگانگان قرار می گیرند؟ کمی هم تامل کنیم تا بی جهت و بی اجرو مزد آب در آسیاب دشمن نریزیم.

  • با سلام
    مسلماً باید خرسند باشم از اینکه وبلاگ بنده کم سواد (افغان نوشت) جزو وبلاگ های برتر شناخته شده است. اما دو نکته شایان ذکر است:
    1- اینجانب تبعه ایران نیستم. فارسی زبانم و از دیار افغانستان.
    2- به یقین می دانم که وبلاگ هایی بهتر از من (چه از افغانستان و چه از جاهای دیگر) هستند که شایسته انتخاب اند. اینکه لطف تنی چند از دوستان و خوانندگان وبلاگ من باعث این انتخاب شده، چیزی از برتری آنها نمی کاهد.
    این میان تنها بنده هستم که سنگینی بار قدردانی از دوستان را بر دوش خواهم داشت که امیدوارم با فعالیت بهتر تاحدی جبران کنم.

  • Pingback: تحليل:جشنواره وبلاگ‌نویسان طرفدار ما!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول