۱۰هزار وبلاگ بسيجي،فرصتي براي تضارب انديشه‌ها

حركت‌هاي وبلاگي- نخستین مرحله از طرح حضور فراگیر بسیجیان در عرصه فضای مجازی با ایجاد 10 هزار وبلاگ فرهنگی پایگاه‌های مقاومت بسیج از چهارشنبه 6 آذرماه در سراسر کشور آغاز شده است.

علاقه‌مندان بسیجی می‌توانند جهت ثبت نام به کانون‌ها، حوزه‌ها، پایگاه‌های مقاومت و واحدهای فرهنگی اجتماعی نواحی مقاومت در سراسر کشور مراجعه کنند.

طرح مذکور به این صورت است که اعضای بسیج با مراجعه به پایگاه‌های مقاومت اقدام به پر کردن یک فرم کرده و آدرس وبلاگ خود را که در یکی از سرویس دهندگان پارسی بلاگ، پرشین بلاگ یا بلاگفا راه‌اندازی کرده‌اند به‌عنوان وبلاگ مورد نظر ثبت می‌کنند. سپس با انتشار محتوا در دوره زمانی مشخص شده درباره بسیج در این طرح مشارکت می‌نمایند.

در این برنامه هر قشر و استان با توجه به معیارها و ملاک‌های مشخص شده در پایان آذر ماه، 15 وبلاگ برتر را انتخاب و طی مراسمی در دهه فجر انقلاب اسلامی هدایایی به آنها اعطا خواهد شد. البته این وبلاگ‌ها در طول سال فعال بوده و به تولید و انتشار مطلب ادامه خواهند داد.

طی یادداشت‌های متعدد، یادآوری شده که وبلاگ به‌طور بالقوه این ظرفیت را دارد که حامل اندیشه‌ها، تخصص‌ها، مهارت‌ها و آموزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و حتی تخصصی باشد.

امروز وبلاگ‌های فارسی بیشترین بار تولید محتوای فارسی را در فضای سایبر بر عهده گرفته‌اند. وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف نیز می‌توانند از این ظرفیت برای کسب دیدگاه‌های عمومی، سنجش افکار، ارتباط با مردم و انعکاس اخبار و اطلاعات خود استفاده کنند.

از میان 23 میلیون کاربر اینترنت در ایران بخش عمده‌ای یا وبلاگ خوان هستند یا وبلاگ نویس. در وب فارسی از هر 10 نتیجه اعلام شده در موتورهای جست‌وجو، حداقل 5 مورد مربوط به محتویاتی است که وبلاگ‌های فارسی تولید و منتشر کرده‌اند.

بنابراین در چنین فضایی جنبش وبلاگ نویسان ارزشی و بسیجی کشور می‌تواند حامل دستاوردی مثبت در عرصه مجازی ایران باشد.

در واقع همین ویژگی کندویی و جنبشی وبلاگستان فارسی بوده که باعث شده در رخدادهایی مانند ماجرای کمپین ایرانیان علیه تحریف نام خلیج فارس، قدرت نرم افزاری ایرانیان به رخ جهان کشیده شود.

راه‌اندازی گسترده وبلاگ توسط هر گروه یا قشری از جامعه در واقع حاوی این پیام است که عرصه تفکر، تضارب اندیشه‌ها و آرا در حال گسترده‌تر شدن است.

واکنش‌هایی که در روزهای گذشته علیه جنبش وبلاگ های بسیجی از سوی بیگانگان نشان داده شد، حاکی از این است که این جنبش نقطه درستی را در فضای مجازی شناسایی کرده و جبهه‌های جدید در این عرصه در برابر بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گشوده است.

حميد ضيايي پرور
روزنامه همشهري

۲ comments

  • سلام؛
    وبلاکتان را دیدیم. إن‌شاءالله هر روز بهتر از دیروز باشید و بتوانید در راه خدمت به مکتب اهل‌بیت قدم بردارید.
    در ضمن اگر دلتان خواست و وقت داشتید یک سری هم به وبلاک “استاذنا” بزنید و از نظراتتان ما را بهره‌مند سازید. اگر دیدید که “استاذنا” حرفی برای گفتن دارد و می‌تواند در خدمت به مکتب مفید باشد آن را لینک بدهید. متشکرم.
    فعلاً شما می‌توانید در “استاذنا” مطالب ذیل را مشاهده بفرمایید:
    1- “جواب به شبهات مطرح شده توسط دکتر یوسف القرضاوی” در شش جلسه توسط حضرت آیت الله حاج شیخ جواد مروی (حفظه الله تعالی)(حتماً بخوانید.)
    2- “اسکاتولوژی یا غایت شناسی در ادیان”. که به بحث فرهنگ موعودگرایی در ادیان الهی و غیر الهی می‌پردازد.
    3- نکته‌هایی از محضر حضرت استاد
    4- بازگشتگان از وهابیت (1- حسن بن فرحان المالکی؛ 2- شیخ عبدالله القصیمی)
    5- اثبات وجوب وجود امام معصوم در هر زمان از قرآن کریم
    6- مهدویت در قرآن و در صحیحین
    7- …
    8- آدرس ما: http://www.ostazona.blogfa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول