همایش “از نور تا نور” برگزار شد

همایش از نور تا نور/عکس از ایکناهمایش ها و نشست ها- گردهمايی وبلاگ‌نويسان حامی مقاومت اسلامی با عنوان «از نور تا نور»، با توجه به نمادهای عاشورايی در فعاليت‌های مقاومتی در تالار انديشه حوزه هنری برگزار و وجوهات استفاده از قيام امام حسين(ع) در فعاليت‌های مجازی بررسی شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، گردهمايی وبلاگ‌نويسان حامی مقاومت اسلامی، با عنوان «از نور تا نور» با حضور «ناصر ابوشريف»، نماينده جنبش جهاد اسلامی فلسطين در تهران، «جواد كوكبيان نظری» پدر «حسن كوكبيان نظری»، حجت‌الاسلام «شهاب مرادی» و ساير فعالان و جمعيت وبلاگ‌نويسان حامی مقاومت اسلامی عصر روز پنجشنبه 11 دی‌ماه در حوزه هنری سازمان تبليغات اسلامی برگزار شد.

در اين مراسم كه با عنوان يادواره وبلاگ‌نويس عاشورايی حسن نظری (از نور تا نور) برگزار شد، به بررسی وجوهات استفاده از قيام امام حسين(ع) در فعاليت‌های مجازی، برررسی اوضاع غزه و نحوه كمك به مردم مظلوم غزه از طريق فعاليت‌های اينترنتی پرداخته شد.

نماينده جنبش جهاد اسلامی در تهران با حضور خود در اين مراسم، به ترسيم اوضاع فعلی غزه پرداخت و گفت: اين وضعيت فعلی تنها در غزه نيست بلكه در تمام فلسطين جاری است و زمين‌های فلسطينی در حال مصادره است. فلسطينی‌ها نيز دارای جهت‌گيری‌های سياسی مختلف هستند و بعضی با جريان آمريكايی، اسرائيلی و عربی منطقه همسو بوده و دو گروه حماس و جهاد اسلامی در حال مقاومت هستند.

ابوشريف به هدف اصلی حمله اخير به غزه اشاره كرد و گفت: در اين مدتی كه گذشت اصرار بر از بين بردن حركت مقاومت بود چراكه مخالف حركت آمريكايی بود، حركت‌های مقاومت موجود در منطقه تنها حركت‌های مقاومتی هستند و اگر اين‌ها نبودند تا كنون فلسطين سقوط كرده بود.

وی در ادامه اظهار كرد: يك راه حل در برابر مردم فلسطين است و آن مرگ است؛ فلسطينی‌ها يا بايد در محاصره دارو، غذا و هوا بميرند و يا اينكه در برابر تانك‌ها و موشك‌های اسرائيلی بميرند، انتخاب مردم فلسطينی بی‌شك، مقاومت در برابر اين تهاجمات بود و هزار بار اين مرگ برای ما شيرين‌تر از مرگ در بستر و يا بر تخت بيمارستان است.

ابوشريف با تأكيد بر ابعاد مختلف جهاد، هماهنگی و تبادل عاطفی را در اين مقاومت خواهان شد و افزود: بی ترديد در ايران، راهپيمايی‌ها و تحصن‌هايی كه برای حمايت از مردم فلسطين انجام می‌گيرد، نوعی از هماهنگی و پشتيبانی برای ايستادگی و مقاومت بيشتر مردم فلسطين است، تمام فعاليت‌هايی كه انجام می‌شود حتی فعاليت‌های اينترنتی شما نيز ارزشمند محسوب می‌شود.

وی در پايان خواستار هماهنگی و نظم ميان اين فعاليت‌های حمايتی شد و همچنين از مردم منطقه خواست كه با حركت‌های انقلابی خود، حكومت‌های ديكتاتور را برچينند.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی به‌عنوان سخنران بعدی، در سخنان خود به نقش كليدی مفاهيم قيام امام حسين(ع) در پيروزی انقلاب اسلامی ايران اشاره كرد و درباره مفاهيم انقلابی عاشورا گفت: امام حسين درس حريت را به بشر می‌آموزد؛ در هر مذهبی هستيد، امام حسين را فراموش نكنيد، چراكه نجات‌بخش است.

وی به توصيه‌های رهبر كبير انقلاب در حفظ ارزش‌ها و نمادهای عاشورايی اشاره كرد و گفت: امام خمينی در سخنرانی‌های خود فرموده‌اند كه اين هيات‌های هفتگی خود را داشته باشيد، به ملی‌گراها می‌گويند، اگر واقعا دلتان برای ملت خود می‌سوزد بدانيد كه اين ملت را «حسين، حسين» نگه می‌دارد.

مرادی در پايان سخنان خود به جوانان تأكيد كرد: فرزندان خمينی، ميراث خود را حفظ كنيد، به جز امام حسين(ع)، هيچ چيز نمی‌توانست اين مملكت را نگه دارد. حسين معلم شهادت است. ماندنی‌ترين فرياد، فرياد يا حسين است.

در قسمت‌های ديگر اين گردهمايی، نحوه‌های همكاری اينترنتی از طريق منسجم كردن فعاليت‌ها درباره توليد محتوا به‌صورت فوتو‌بلاگ، وبلاگ‌نويسی به زبان‌های انگليسی، عربی و غيره برنامه‌نويسی و ساخت سايت‌های مرجع به‌عنوان راهكار به حضار معرفی شد.
انتهای خبر/.

One comment

  • سلام
    ما با موضوعات مربوط به حقوق بشر هرروز چند بار بروز رسانی می شویم.
    همینطور خواهش میکنیم موضع صهوینیستی طیف تندرو دفتر تحکیم وحدت درجانبداری از صهیونیستهای غاصب را با انتشار مطالب آن لاین محکوم نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول