آیا تغییر زمان ارسال پست در وبلاگ ها غیراخلاقی است؟

علیرضا شیرازیرسانه وبلاگ- مدير بلاگفا معتقد است امكان ويرايش زمان و تاريخ مطالب در وبلاگ‌ها يك ارتباط اخلاقي و توافق ميان وبلاگ‌نويس و مخاطب است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» عليرضا شيرازي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به امكان ويرايش ساعت و تاريخ مطالب در وبلاگ‌ها گفت:«ابتداي راه‌اندازي بلاگفا كه برخي كاربران، وبلاگ‌هاي خود را از سرويس‌دهنده ديگري به اين سايت منتقل مي‌كردند، نياز داشتند كه تاريخ مطالب آن‌ها به زمان واقعي نوشته شده بازگردد.»

وي همچنين با بيان اين كه كاربران مي‌توانند ‌ترتيب نوشتن مطالب خود را براساس تاريخ و نه عدد پست تنظيم كنند، گفت:«نويسندگان مي‌توانند با دستكاري تاريخ، مطلب خود را به ابتداي وبلاگ منتقل كنند. بعضي كاربران مايل هستند مطلب خاصي در صفحه اول وبلاگ‌شان وجود داشته باشد كه با تغيير تاريخ، مطلب همواره در صفحه اول وبلاگ نمايش داده مي‌شود.»

شيرازي ادامه داد:«گاهي شرايطي ايجاد مي‌شود كه نويسنده مايل نيست خوانندگان تاريخ دقيق پست مطالب او را بدانند، بنابراين با تغيير تاريخ، آن‌ها را ويرايش مي‌كند.»

وي همچنين خاطرنشان كرد:«وبلاگ يك صفحه شخصي است كه نويسنده اين اختيار را دارد هر تغييري را در صفحه‌اش ايجاد كند و اجباري به طي كردن روند خاصي در آن ندارد. بنابراين وبلاگ‌نويس مي‌تواند به دلخواه و بسته به نوع مطلب، تاريخ آن را تغيير دهد.»

مدير بلاگفا تاكيد كرد:«امكان تغيير زمان و تاريخ مطالب در وبلاگ‌ها يك ارتباط اخلاقي و توافق ميان وبلاگ‌نويس و مخاطب است، اما گاهي آگاهي خواننده از تغيير كردن زمان پست مطلب ممكن است به بي‌اعتمادي او منجر شود.»
انتهای پیام/.

۳ comments

  • آقای شیرازی بهتر است از اخلاق صحبتب نکنند ایشان که مدیر بلاگفا هستند طرفدار بهایئت هستند وبلاگ اینجانب را بخاطر اینکه مطلاب ضد بهایی داشت فیلتر کرد ایشان اصلا پایند به اخلاق نیستند چرا که جوابگویی فیلتر شدن سایت نیستند حالا چطور شده است که شما خدتان را وبلاگ نویسان مذهبی اعلا م ی کنید باانسانی که مایتش برای وبلاگ نویسان مشخص است مصاحبه می کنید این وبلاگ را بخوانید بفهمید با چه آدمی دارید مصاحب می کنید
    http://efshagar1.blogfa.com/

  • چندی پیش یک مطلب فنی را ترجمه و تدوین کردم واین مطلب برای اولین بار در 5 مهر در یک فروم با نام خودم منتشر شد .پس از دو ماه من همان مطلب را کپی شده در وبلاگ شخصی در بلاگفا دیدم با تاریخ اواسط تابستان !!!!!چقدراقای شیرازی به کمک ما می اید من که این همه خوشبختی را چگونه در خواب هم می دیدم ؟

  • متاسفانه افراد زیادی هستند که با دستکاری تاریخ اقدام به درج مطالب خلاف واقع می کنند. افرادی که فعالیت قابل ملاحضه ای نداشته اند و فقط پشت تاریخ می ایستند. ای کاش چاره ای برای این مساله اندیشیده میشد.
    سپاس از شما,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول