رحمانی:هدف اصلی ما ورود جوانان انقلابی به اینترنت است

مجید رحمانیجشنواره ها و مسابقات- این روزها جشنواره های وبلاگی رشد فزاینده ای پیدا کرده اند. جشنواره هایی که در موضوعات مختلف و یا تکراری، هر روز تعداد زیادی از خروجی های خبرگزاری های مختلف را تشکیل می دهند. در این میان هدف، شیوه اجرا و در نظر گرفتن رسانه وبلاگ، موضوعی است که توجه آن ها در جشنواره ها اهمیت ویژه ای دارد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، یکی از مراکزی است که در برگزاری جشنواره های وبلاگی و مسابقات ویژه وبلاگ نویسان در سطح کشور پیشگام است.
در ادامه متن گفت و گوی اختصاصی حمیدرضا علیپور، خبرنگار «وبلاگ نیوز» با “مجید رحمانی“، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان را در این باره خواهید خواند.

وبلاگ نیوز:در مورد برگزاری جشنواره های وبلاگ نویسی در ارشاد گیلان و جشنواره اخیر که با نام “فجر انقلاب اسلامی” معرفی شد، کمی توضیح بدهید.
رحمانی:اداره کل ارشاد گیلان توانست در طول 3 سال جشنواره وبلاگ نویسی بزرگ امام رضا(ع) را به طور مستمر برگزار کند. دوره اول این جشنواره به صورت کشوری و دور دوم به صورت بین الملی و دور سوم هم در آبان ماه امسال برگزار شد و در آن بیش از 700 وبلاگ نویس شرکت کردند.
در جشنواره اخیر که در نوع خود اولین جشنواره وبلاگ نویسی در رابطه با انقلاب اسلامی در سطح کشور است، در آستانه سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 120 برنامه فرهنگی و هنری به اجرا در خواهد آمد که مهم ترین این برنامه ها جشنواره وبلاگ نویسی فجر انقلاب اسلامی هست.

وبلاگ نیوز:هدف اصلی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی گیلان در برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی فجر انقلاب چیست ؟
رحمانی:بنا را براین داریم که در فضای اینترنت -که یک فضای نو و جهان شمول است- موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی را توسعه و اشاعه دهیم و مسلما هدف اصلی این جشنواره ورود جوانان به فضای جهانی اینترنت است.

وبلاگ نیوز:اغلب چه گروه سنی در جشنواره های وبلاگ نویسی شرکت می کنند؟
رحمانی:طبیعتا تکنولوژی و فضای مجازی در کشور ما با استقبال جوانان روبه رو شده و طبیعی است که در فضای وبلاگ نویسی،جوانان استقبال بیش تری داشته باشند. همان طور که در سه جشنواره ای که ما تجربه آن را داشتیم، اکثر استقبال کنندگان ما جوانان ما بودند.

وبلاگ نیوز:داوران جشنواره های وبلاگ نویسی با چه معیاری انتخاب و مسئولیت این کار را بر عهده می گیرند؟
رحمانی:داوری در دو بخش محتوایی و فنی توسط کارشناسان مجربی که در جشنواره های قبلی هم تجربه داشته اند، انجام می شود وهر یک از بخش ها 50 امتیاز دارند که وبلاگ های شرکت کننده با توجه ایده ها و امکانات و هم چنین موارد خواسته شده در معیارهای داوری که در سایت جشنواره هم قرار دارند، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وبلاگ نیوز:همان طور که گفتید و با توجه به شرکت وبلاگ نویسان زیاد در این جشنواره، دقت در انجام داوری یکی از ارکان مهم و ضروری به حساب می آید. چه پیش بینی هایی را اندیشیده اید؟
رحمانی:سعی شده از داورهای با تجربه و غنی از نظر علمی و یا در صورت امکان از داوران خارج از استان نیز استفاده کنیم. آثار را حداقل دو داور قضاوت می کنند و این که آثار در نزد داوران بدون نام و اسم وبلاگ قرار خواهد گرفت.
به عنوان مثال، مقالات یا اشعار را به صورت جداگانه در اختیار داور مربوط قرار خواهیم داد و هر کدام از داورها امتیاز مخصوص به خود را خواهند داد و میانگین این امتیازها در بخش فنی و محتوایی به وبلاگ مربوطه تعلق خواهد گرفت.

وبلاگ نیوز:وبلاگ نیوز را چگونه ارزیابی می کنید؟
رحمانی:پایگاه وبلاگ نیوز را دیدم و آرزو دارم از هر لحاظ انشا الله توسعه پیدا کند.
موضوع دیگری که به نظر می رسد این است که پایگاه خبری وبلاگ نیوز از نظر گرافیک فضای ساده ای را در اختیار دارد؛ که جا دارد یک سایت خبری که متولی اخبار وبلاگ هاست از نظر گرافیکی از یک قالب گرافیکی زیباتر و شکیل تر بهره ببرد.
و البته جا دارد از دست اندرکاران این پایگاه که در گسترش اخبار وبلاگ ها تلاش می کنند، کمال تشکر را داشته باشم.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول