در LIVE WRITER ورد وبلاگتان را به روز کنید

علیرضا شیرازییادداشت: در امکانی جدیدی که در blogfa.com فعال شده است، کاربران می‌توانند مطالب خود را در نرم افزار Word یا Live Writer بنویسند و از همان محیط مستقیما مطلب خود را در وبلاگشان منتشر کنند.

رابط MetaWeblog شیوه ای رایج برای ارتباط با سرویسها یا ابزارهای وبلاگ نویسی است که براساس XML و سرویسهای وب است و نرم افزارهایی مانند نسخه 2007 مایکروسافت ورد یا لایو رایتر نیز از این رابط پشتیبانی می‌کنند و البته هر برنامه نویسی هم میتواند براساس این رابط یک برنامه جدید برای ارتباط با ابزار یا سرویس وبلاگ مورد علاقه خود بنویسد.

در نرم افزارها Word 2007 میتوانید از دکمه آفیس گزینه پابلیش و سپس گزینه وبلاگ را انتخاب کنید البته در ادامه نیازمند ساخت یک اکانت هستید که به معنای تنظیمات رابط سرویس وبلاگتان است که می‌توانید در آنجا و در بین سرویس های وبلاگ Other را انتخاب کنید و پنجره ظاهر شده در برابر API گزینه Metaweblog و در Blog Post Url آدرس http://www.blogfa.com/api/metaweblog.ashx را وارد کنید.

در Live Writer نیز در منوی Blogs گزینه Add blog account را انتخاب و در بین سرویسهای وبلاگ Other blog service را انتخاب و در پنجره بعدی آدرس اصلی وبلاگ و نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید و در صفحه بعدی از فهرست Provider ها گزینه Metaweblog API را انتخاب و در بخش Remote posting URL آدرس http://www.blogfa.com/api/metaweblog.ashx را وارد کنید.

مدتها بود که علاقمند بود این امکان را به سایت اضافه کنم اما نکته ای که برایم مهم بود عدم استفاده از کتابخانه های آماده ای بود که حجم برخی از آنها نیز بسیار بالا بود . نوشتن و اضافه کردن کدهای که بتواند Metaweblog API را پشتیبانی کند وقت و زحمت بیشتری می طلبید اما ارزشش را داشت. این مطلب نیز در لایو رایتر نوشته شده و منتشر می‌شود.
انتهای پیام/.

علیرضا شیرازی
مدیریت سایت بلاگفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول