حرکت کجدار و مریض ITEX و بی نظمی های همیشگی

نمایشگاه ITEXجشنواره ها و مسابقات- نخستين نمايشگاه ITEX کيش که قرار بود جايگزين الکامپ و مبداء حرکت فناوري در ايران باشد، با بي نظمي تمام افتتاح شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ايلنا، اولين نمايشگاه فناوري اطلاعات و ارتباطات ITEX کيش روز گذشته در حالي افتتاح شد که مددي رئيس منطقه آزاد کيش در سخنراني خود به دليل بي‌‏نظمي‌‏ها و بي‌‏برنامگي‌‏هاي موجود از حضار عذر خواهي کرد.

نمايشگاه فناوري اطلاعات ITEX تحت عنوان نمايشگاه دستاوردهاي 30 ساله جمهوري اسلامي ايران در حوزه ICT برگزارشد اما چنان که بايد نه تنها مناسب ظاهر نشد، بلکه تعداد کم شرکت‌‏کننده‌‏ها تنها در يک سالن بزرگ آنقدر حقير به نظر مي‌‏رسد که در شأن کشور نيست. نمايشگاهي که در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات برگزار مي‌‏شود به سبب تغييرات گسترده در بازار اين فناوري بايد تفاوت‌‏هايي نيز با ديگر نمايشگاه‌‏ها داشته باشد ولي نمايشگاه ITEX تاکنون نه تنها نسبت به نمايشگاه‌‏هايي از اين دست کمتر ظاهر شد بلکه در حد يک نمايشگاه مناسب عادي هم نبود.

بايد توجه داشت که نمايشگاه، خود يک رسانه است که آخرين اخبار و رويدادهاي يک حوزه از دانش و بازار را ارائه مي‌‏نمايد. بنابراين تابع محتواي خويش است، ولي با اين وضع برگزاري بايد گفت که صنعت نمايشگاهي IT در کشور ما رو به افول است! از مشاهده افتتاحيه اين نمايشگاه‌ به نکات ضعف ساختاري و استراتژيک آن پي مي‌‏بريم که البته برشمردن تکراري مشکلات قديمي و اختلاف نظرها و هزاران دليل ديگر مشکلي از صنعت IT و نمايشگاهي ما نمي‌‏کاهد.

آن چه در مورد اين نمايشگاه مي‌‏توان گفت اين است که بايد ماهيت چنين نمايشگاهي با اين شرايط تغيير نمايد. نمايشگاه IT ما بايد با استراتژي جديدي به جلو حرکت نمايد و شرکت‌‏هاي ما نوآوري و سورپرايزي براي به نمايش درآوردن در اين نمايشگاه داشته باشند.

نمايشگاه ITEX قرار بود حرکتي نو با نگاهي گسترده به فناوري اطلاعات وارتباطات و همچنين وضعيت بازار کشور باشد ولي بايد گفت نتوانست در ابتداي راه از عهده اين رسالت به خوبي برآيد و جايگاه گردآوري فعالين بخش خصوصي و دولتي در محيطي حرفه‌اي با امکانات استاندارد، به محل بازديد از دستاوردهاي صدا و سيما تبديل شد. بزرگترين مشکل اين نمايشگاه ضعف مديريتي بود که کاملا در غرفه هاي خالي و بدون ترتيب کاري مشاهده مي‌‏شد.

شايان ذکر است، اين بي‌‏مديريتي باعث شد که گروه سايت‌هاي پرشين بلاگ از شرکت در نخستين نمايشگاه آي‌تکس انصراف دهد، چرا که طبق توافق اوليه اين شرکت با مجري طرح نخستين نمايشگاه آي‌‏تکس (کيش)، قرار بود پرشين بلاگ مراسم معرفي “برترين‌هاي وبلاگستان در سال 87” را در کيش انجام دهد ولي به دليل عدم انجام پيش‌بيني‌هاي مربوط به حضور وبلاگ‌نويسان منتخب و تيم داوري و اجرايي و کمبود امکانات انتقال و اسکان، مجبور به انصراف از حضور در اين نمايشگاه شد. بنابراين بايد گفت يکي از بخش‌‏هاي اين نمايشگاه خود به خود از بين رفت.

گفتني است، نمايشگاه ITEX کيش قرار بود در چند بخش اعم از ارتباطات (مخابرات. اينترنت. موبايل و رسانه‌‏هاي ديجيتالي)، دولت الکترونيکي ( بانکداري، امورگمرک و ماليات، تجارت، آموزش، توريسم، فروشگاه و شهر الکترونيکي)، بيمه، بورس، ليزينگ و سرمايه‌‏گذاري کامپيوتر (سخت افزار ، نرم افزار )، مسابقات آزاد روبوکاپ، دستاوردهاي رايانه‌‏اي، مسابقات برنامه‌‏نويسي، جايزه بزرگ برترين وبلاگ‌‏ها و سمينار و کلاس‌‏هاي آموزشي از 11 تا 15 بهمن در جزيره کيش برگزار شود که تنها در چند بخش کوچک و حضور قليلي از شرکت‌‏هاي خصوصي در حال برگزاري است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول