یارگیری موذیانه مجاهدین خلق از وبلاگ ها

جاسوسانرسانه وبلاگ- اعضای گروه تروریستی مجاهدین خلق برای ارتباط ‌گیری با خبرنگاران و وبلاگ نویسان داخلی و خروج اخبار منفی از جمهوری اسلامی در خارج از کشور اقدامات وسیعی را تدارک دیده اند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از روزنامه سیاست روز، این گروه بالاترین حق‌الزحمه‌ها را برای اخباری که در خصوص نقض حقوق بشر یا تجمع‌های مردمی یا صحنه‌های دلخراش اعدام و … است، پرداخت می‌کند.

بنابراین گزارش، خبرنگاران و وبلاگر‌های فعال فارسی زبان ساکن کشور طی سال 87 به صورت پراکنده ایمیل‌هایی را با اسامی ناشناخته از سایت‌های تازه تاسیس دریافت کردند. طی یک سال گذشته یک شبکه وابسته به گروهک تروریستی مجاهدین خلق در سطح اینترنت به چک کردن وبلاگ‌های خبرنگاران و فعالان اجتماعی ایرانی می‌پردازد و پس از آن با ارسال ایمیل، با پیشنهاد مالی قصد جذب آنان را دارد. در این میان احتمال می‌رود بعضا کسانی که به خاطر مشکلات مالی ناشی از تعطیلی روزنامه‌ها بیکار شده‌اند و البته با نگاه به فیلتر نبودن سایت‌های این افراد، فریب خورده و با آنان همکاری کرده باشند؛ بدون این که بدانند این شبکه‌ها از کجا پشتیبانی مالی می‌شوند.

شیما محمودی
موضوع از این قرار بود که گردانندگان این سایت ها، به خصوص شخصی که خود را “شیما محمودی” معرفی می‌کرد، در ایمیل‌هایی که برای خبرنگاران استانی مستقر در شهرستان‌های کشور، خبرنگاران پایتخت که در نشست‌های خبری حضور مداوم دارند و آن دسته از خبرنگارانی که به دلیل توقیف رسانه‌شان بیکار شده‌اند از آن‌ها دعوت به همکاری می‌کردند (و می‌کنند). در نامه‌های شیما محمودی که امیرهادی انواری، یکی از خبرنگاران حوزه اجتماعی در مطبوعات در اختیار سایت خبری «آینده» قرار داده است.

محمودی ادعا می‌کند سایت او قصد دارد تا تمامی اخبار داخل کشور را به صورت بی‌طرفانه پوشش دهد. در این نامه آمده است:”من شيما محمودي هستم از روابط عمومي سايت آژانس ايران خبر. آدرس ايميل شما را از طريق وبلاگتون بدست آوردم. ما در راستاي كار خبري كه انجام مي دهيم، به دنبال خبرنگاران از شهرهاي مختلف هستيم .”

او در ایمیل‌های بعدی در پاسخ به این خبرنگار که از آن‌ها در مورد نحوه کار و پشتیبانان مالی و محل استقرار سوال کرده بود، نوشته است: ” از آن‌جايي كه من در خارج از كشور هستم امكان ملاقات حضوري را نداشتم و برايم ارتباط از طريق ايميل امكان‌پذيرتر بود و تلاش كردم كه از طريق وبلاگ هاي خبرنگاران كه موجود است، به ايميل آن‌ها نامه بدهم. چون شماره مشخصي از كسي نداشتم….اما در مورد خواسته ما بايد بگويم كه ما دفتر كارمان در خارج كشور هست ولي محتويات سايت يعني عمده اخبارمان را از طريق خبرنگاراني كه در داخل كشور داريم پي مي گيريم.”

وی در ادامه از آن‌ها در مورد نوع اخبار و حق الزحمه‌های پرداختی سوال می‌کند، محمودی نیز با ارسال قراردادی نوع اخباری که برایشان مهم است را اعلام می‌کند.

گران‌ترین اخبار
همچنان که گفته شد، محمودی برای خبرنگارانی که از قبل با آن‌ها تماس گرفته بود، قراردادهای آماده‌ای را ارسال می‌کند. شرح قراردادها از چند جهت جالب به نظر می‌رسد.

با این که سایت خبری مزبور ادعا می‌کند قصد دارد تا بی‌طرفانه به مسائل بپردازد، اما بالاترین حق‌الزحمه‌ها را برای اخباری که در خصوص نقض حقوق بشر یا تجمع‌های مردمی یا صحنه‌های دلخراش اعدام و … است پرداخت می‌کند. از همین منظر می‌توان به بی‌طرفانه بودن این سایت خبری پی برد. گویی که در ایران هیچ اتفاق مثبتی روی نمی‌دهد و فقط همین اخبار وجود دارند! موضوعات خبری آن‌ها که در قراردادی که برای یکی از خبرنگاران ارسال کردند، عبارت است از:
خبر فعاليت صنفي- اعتراضي اقشار مردم در رابطه با ايفاي حقوق شان، خبر هر نوع نقض حقوق شهروندي و نقض حقوق بشر اقشار مختلف مردم، گزارش خبري يا فايل هاي صوتي يا تصويري درباره هرگونه فجايع و معضلات اجتماعي (اعتياد، گراني، بي‌خانماني، كودكان خياباني و دختران فراري، آلونك‌نشيني، آسيب‌هاي اجتماعي و….) گزارش خبري هرگونه اختلاس، معضلات اقتصادي و فساد دولتي، هر خبر تجمع اعتراضي مردمي، هر خبر قابل مخابره نقض حقوق بشر و نقض حقوق شهروندي، هر صفحه A4 گزارش خبري فجايع اجتماعي قابل مخابره توسط ما، هر فايل صوتي قابل مخابره توسط ما، هر فايل تصويري از فجايع اجتماعي قابل مخابره توسط ما، فيلم صحنه اعدام‌هاي خياباني يا حمله و هجوم براي جمع‌آوري ديش‌ها و يا ضرب و شتم مردم در اعتراضات مردمي‌شان.

یگ گروه با چند سایت
این شبکه همچنان در حال فعالیت و عضوگیری بود و اکثر بلاگرهای وبلاگستان فارسی را با ارسال ایمیل به بازدید و همکاری به سایت‌شان ترغیب می‌کرد. پس از این که بعضی از خبرنگاران وبلاگ‌نویس در مورد این سایت و نحوه فعالیت آن طرح سوال کردند، سایر کسانی نیز که تا آن وقت برایشان ایمیل‌هایی از این دست ارسال شده بود، متوجه شدند که تنها برای آن‌ها چنین ایمیل‌هایی ارسال نشده است. با توجه به نوع ادبیات ایمیل‌های ارسالی به فعالان اجتماعی و خبرنگاران می‌توان حدس زد که این سایت اخبار و تحلیل‌های خود را نه تنها از طریق یک سایت و آدرس بلکه از طریق سایت‌های مختلف با عناوین و شکل‌های متفاوت منتشر می‌کند. اصلی‌ترین آن‌ها سایت آژانس ایران خبر با آدرس‌های: http://www.iran-ina.com و http://www.ina-inanews.com است، اما سایت‌های دیگر مثل هما و… نیز توسط همین افراد اداره می‌شود.

در پایان این گزارش آمده است: هوشیاری خبرنگاران ایرانی و نیز مسئولان فرهنگی و رسانه‌های کشور در ایجاد فضای منطقی رسانه‌ای می‌تواند مانع اقدامات جهت‌دار گروه‌های ضدانقلاب نظیر مجاهدین خلق با هدف تحریک کشورهای خارجی علیه جمهوری اسلامی شود.
انتهای پیام/.

۲ comments

  • نایس

    سلام
    برای من هم چنین ایمیل هایی امده است. حتی با یک فایل پیوستی که نمونه ای از یک مصاحبه را نشان می داد.
    از ادرس ina.khabar@googlemail.com

  • کوروش

    salam kheyli dost daram ba inha ertebat dashte basham age mishe adresi az veblagha ya emaileshon vasem befrestid mamnon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول