وبلاگ های فارسی روی بلوهاست از دسترس خارج می شوند!

لوگوی سایت بلوهاستیادداشت: در پشت صحنه وبلاگ‌ها مسائلی است که شاید خوانندگان با آنها درگیر نباشند اما می‌تواند به شدت بر امنیت روحی – کاری وبلاگنویس تاثیرگذار باشد. مسائل مربوط به هاستینگ یکی از آنهاست.

از هفته پیش شرکت معظم بلوهاست، تهیه‌کننده هاست این وبلاگ، و پیشنهاد شماره یک وردپرس برای وبلاگ‌نویسان وردپرسی علی‌رغم سابقه بسیار درخشان خود اقدام به مسدود کردن حساب‌های کاربران ایرانی خود کرد یا به آنها یک مهلت کوتاه برای برداشتن نسخه‌های پشتیبان از اطلاعات را داد.
این در حالی است که بسیاری از این کاربران، از جمله دکتر آرش آبادپور، هیچ‌گونه وابستگی سیاسی به دولت ایران نداشته و برای بیان عقاید آزاد خود مجبور به استفاده از سرویسهای خارجی است.

دقت داشته باشید بلوهاست هیچ‌گونه عمل خلاف قوانینی مرتکب نشده است و اگر هم حتی این بند را تازه اضافه کرده باشد کاربران موظف هستند این بند را بپذیرند یا با این شرکت قطع همکاری نمایند ( در اینجا هر دو، یک پاسخ می‌گیرد! )

بلوهوست هفته پیش حساب کاربران ایرانی خود را بلوکه و دسترسی آنان را به اطلاعاتشان مسدود کرده است. آنها توجه مشتریان را به بند 13 قسمت اول از شرایط ارائه خدمات جلب می‌کنند که در آن به کشورهای تحت تحریم ایالات متحده اشاره کرده است. در این بند صراحتا ایران هم جزو کشورهای تحت تحریم معرفی شده که باید حساب کاربران آن بسته شود.

Sanctioned Countries presently include, among others, Balkans, Belarus, Burma, Cote d’Ivoire (Ivory Coast), Cuba, Democratic Republic of the Congo, Iran, Iraq, former Liberian Regime of Charles Taylor, North Korea, Sudan, Syria, and Zimbabwe

همچنین در بند 13 بخش 01-A بلوهاست قانونا این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به کاربرانی از کشور‌های تحریم شده خدمات ندهد.

Each individual which is a National or Citizen of a Sanctioned Country is hereby prohibited from registering or signing up with, subscribing to, or using any service of BlueHost.Com, regardless of where said individual is located.

برای همین ما کاربران ایرانی کاملا به حقوق بلوهاست احترام گذاشته و آن را می‌پذیریم. برای ما امنیت کاری بلوهاست از درجه بالایی از اهمیت قرار دارد و ما به هیچ وجه خواستار هیچ گونه مشکلی برای بلوهاست نیستیم.
اما بد نیست توجه شما را نکته‌ای جلب کنم. بر طبق قوانین جاری هر کشوری، ارائه خدمات به ارگان‌هایی/افرادی که برخلاف آن کشور فعالیت می‌کنند غیرقانونی است. این‌گونه است که وبلاگنویسان ایرانی مخالف دولت جمهوری اسلامی ایران حق تهیه هاستینگ از شرکت‌های داخلی را نداشته و وبلاگ‌های آنان بلوکه خواهد شد.
حال با این اقدام بلوهاست، راه انتشار مطالب انتقادی بر ضد دولت ایران، بسیار ناهموار خواهد شد و بدین وسیله این وبلاگنویسان از هر سو تحت فشار قرار می‌گیرند.

طبیعی است از آنجایی که بلوهاست شرکتی پیشرو و صاحب نام در زمینه ارائه خدمات هاستینگ است به زودی شاهد اعمال این فشارها از سوی دیگر خدمات دهنده‌ها هم خواهیم بود.

هر چند ما این حق را برای بلوهوست محترم می‌شماریم و در این زمینه به جهت ارائه خدمات عالی که بلوهاست برای ما در این مدت فراهم آورده بود، از هیچ کمکی فروگذار نمی‌کنیم، اما امیدواریم بلوهوست با ادامه ارائه خدمات، در راه گسترش تفکرات و اندیشه‌های وبلاگنویسان مانعی ایجاد نکند.

وبلاگ نویسانی که بر روی سرورهای شرکت بلوهاست وبلاگ‌های خود را ارائه می‌کنند عمدتا وبلاگ‌نویسانی غیر وابسته به مرزهای جغرافیایی هستند و برای مخاطبان فارسی زبان، از جمله بازدیدکنندگانی از ایران، افغانستان، تاجیکستان و دیگر کشورهای جهان، به بروز عقاید “آزاد” خود می‌پردازند.

این حرکت شرکت بلوهاست و دیگر شرکت‌های آمریکایی، هرچند عملی کاملا قانونی است اما به راستی در آینده برای وبلاگنویسان ایرانی مشکلات جدی پدید خواهد آورد که مسلما خواست مسئولان بلوهاست نیز نیست.

امیدوارم این وبلاگ تا عید باستانی نوروز دوام بیاورد و بتوانم در خدمت باشم. بدیهی است اگر این مشکلات ادامه نیابد با دست پر در خدمت خوانندگان خود خواهم بود. هر چند امیدمان فقط خداست. مشکلات انتقال و هزینه‌های تحمیلی، شاید باعث گردد غمگینانه‌ترین اتفاق برای من به وقوع بپیوندد و 1Fathi.com برای همیشه خاموش گردد.
انتهای پیام/.

وبلاگ یک فتحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول